Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IMPACT OF GOOGLE EARTH PROGRAM ON STUDENT SUCCESS IN TEACHING THE CLIMATE OF TURKEY

Yıl 2021, , 1 - 17, 23.07.2021
https://doi.org/10.32003/igge.853755

Öz

This study aims to determine the impact of Google Earth program on student success in teaching climate subjects. The sample of the research comprises 66 students studying in the 10th year of an Anatolian high school in Trabzon. The students included in the research were separated into two groups through the simple random sampling method. One of the groups was determined as the experimental group (n: 33) and the other was determined as the control group (n: 33). While teaching the subject "climate of Turkey", the subject was taught with the support of Google Earth to the experimental group, and it was taught with printed maps to the control group. A success test including open-ended questions was developed as the data collection tool. The unpaired and related groups t-test was used for the analysis of the pretest and posttest scores of the students in the experimental and control groups. The results of the research have shown that although both Google Earth program and the printed maps increase the student success, Google Earth program is a more effective teaching aid. Various recommendations have been made to geography teachers and researchers by taking into consideration the results of the research.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. (2008). Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin iklim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. (Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Alkış, S. (2006). İlköğretim öğrencilerinin yağış kavramını algılama biçimleri. İlköğretim Online, 5(2), 126-140.
  • Artvinli, E. & Dönmez, L. (2020). How do geography textbooks deal with map skills? A comparison of Turkey and England. Romanian Review of Geographical Education, 9, 23-45.
  • Ayas, C., Kaya, H., Taştan, B. & Özder, A. (2015). Google Earth görüntülerinin ve QGİS açık kaynak kodlu CBS yazılımının sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması. Marmara Coğrafya Dergisi, 32, 43-60.
  • Başıbüyük, A., Doğar Ç., Gürses A. & Yazıcı H. (2004). Yükseköğrenim öğrencilerinin hava ve iklim olaylarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 162, 250-260.
  • Bedir, G. & Akkurt, A. (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi, 28(17), 303-316.
  • Blank, L. M., Almquist, H., Estrada, J. & Crews, J. (2015). Factors affecting student success with a Google Earth-based earth science curriculum. Journal of Science Education and Technology, 25, 77-90.
  • Boardman, D. (1989). The development of graphicacy: children’s understanding of maps. Geograph, 74(4), 321-331.
  • Chilcott, M. & Haslett, S. K. (2010). Climate change and sustainable development education through the lens of Google Earth. Teaching Earth Sciences, 35, 20-23.
  • Coşkun, M. (2003). Coğrafya öğretiminde nem konusundaki kavram yanlışlıkları ve giderilmesine yönelik öneriler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(23), 147-158.
  • Cruz, D. & Zellers, S. D. (2006). Effectiveness of Google Earth in the study of geologic landforms. Geol Soc Am Abstr Programs, 38(7), 498.
  • Cuviello, M. P. (2010). Evaluating Google Earth in classroom, the center for teaching excellence. Retrieved 12. 11. 2019, from https://westpoint.edu/sites/default/files/inline- images/centers_research/center_for_teching_excellence/PDFs/mtp_project_papers/Cuviello_10.pdf.
  • Doğar, Ç. & Başıbüyük, A. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin hava ve iklim olaylarını anlama düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, 347-358.
  • Duman, H. (2011). Sosyal bilgiler eğitiminde harita kullanımı ve harita kullanımı konusunda öğretmen görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Bursa). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Erol, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita çizme becerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 737-752
  • Freundschuh, S. (1990). Can young children use maps to navigate. Cartographica, 27(1), 54-66.
  • Geçit, Y. (2010). 9. sınıf öğrencilerinin coğrafya müfredatı Türkiye öğrenme alanı içindeki bazı kavramları anlama düzeyleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 21, 134-149.
  • Gerber, R. (1981). Young children’s understanding of the elements of maps. Teaching Geography, 6, 128-33.
  • Gobert, J., Wild, S. & Rossi, L. (2012). Testing the effects of prior coursework and gender on geoscience learning with Google Earth. Geolog Soc Am Spec, 492, 453-468.
  • Gowda, M. V. R., Fox, J. C. & Magelky, R. D. (1997). Student’s understanding of climate change: insights for scientists and educators. Bulletin of the American Meteorological Society, 78(10), 2232-2240.
  • Gökçe, N. (2015). Social studies in improving students’ map skills: teachers’ opinions. Educational Science: Teory and Practice, 15(5), 1345-1362.
  • Harwood, D. & Usher, M., (2010). Assessing progression children’s map drawing skills. International Research in Geographical and Environmental Education, 1(3), 222-238.
  • Hsu, H. P., Chen, J. & Tsai, B. (2018). Teaching topographic map skills and geomorphology concepts with Google Earth in a one-computer classroom. Journal of Geography, 117(1), 29-39.
  • Joyce, W. W. (1987). Research tells us that. Michigan Social Studies Journal, 1(2),77-80.
  • Kızılcaoğlu, A. (2007). Harita becerilerine pedagojik bir bakış. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 341-358.
  • Kızılcaoğlu, A. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin bakı kavramını anlama düzeyi ve kavram yanılgıları. E- Journal of New World Science Academy Educational Science, 1(4), 99-114.
  • Koç, H. & Bulut, İ. (2014). Gestalt kuramının öğrencilerin harita okuma beceri düzeyleri üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir inceleme. Marmara Coğrafya Dergisi, 30, 1-19.
  • Koç, H. (2013). Harita beceri düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi üzerine bir inceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 17-32.
  • Koçak, F. (2020). İklim konularının öğretiminde Google Earth programının öğrenci başarısına etkisi. (Doktora tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı, Giresun).
  • Liu, S. & Zhu, X. (2008). Designing a sturecured and interactive learning environment based on GIS for secondary geography education. Journal of Geography, 107(1), 12-19.
  • MEB. (2011). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2017). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merç, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde mekân algılama becerisinin kazandırılmasında Google Earth uygulamasının etkililiği. (Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı, Eskişehir).
  • Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde Google Earth programının başarıya etkisi. (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun).
  • Öncü, M. & Elmastaş, N. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin harita becerileri düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Şanlıurfa örneği. International Journal of Geography and Geography Education, 42, 91-106.
  • Pala, Ş. & Başıbüyük, A. (2020). Investigation of social sciences and geography course curriculum updated in 2018 in terms of map skills. Review of International Geographical Education Online, Special Issue, 84-96.
  • Pınar, A. & Akdağ, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iklim, rüzgâr, sıcaklık, yağış, erozyon, ekoloji ve harita kavramlarını anlama düzeyi. İlköğretim Online, 11(2), 530-542.
  • Plewe, B. & Taylor, W. (2006). The effectiveness of interactive maps in secondary historical geography education. Cartographic Perspectives, 55(55), 16-33.
  • Schaaf, R., Skellern, A., Haslett, S. K. & Norcliffe, D. (2013). Google Earth and sustainable development education: examples from human and physical geography. Planet, 26, 8-14.
  • Shepardson, D. P., Niyogi, D., Roychoudhury, A. & Hirsch, A. (2012). Conceptualizing climate change in the context of a climate system: implications for climate and environmental education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352.
  • Sönmez, Ö. F. & Aksoy, B. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin harita beceri düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 1(7), 1905-1924.
  • Thankachan, B. & Franklin, T. (2013). Impact of Google Earth on student learning. International Journal of Humanities and Social Science, 21(3), 11-16.
  • Türkez, K. (2009). 10. sınıf coğrafya dersinde yer alan iklim tipleri ve bitki örtüsü konularının CBS ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkileri (Erzurum Örneği). (Yüksek lisans tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı, Atatürk Üniversitesi, Erzurum).
  • Ünlü, M. & Güncegörü, H. A. (2013). Coğrafya derslerinde harita becerisine yönelik uygulamaların öğretmen tutumlarına etkisi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 58-71.
  • Wilson, C., Murphy, J., Trautmann, N. & Makinster, J. (2009). Local to global: a bird’s eye view of changing landscapes. Am Biol Teach, 71(7), 412-417
  • Xiang, X. & Liu, Y. (2017). Understanding ‘change’ through spatial thinking using Google Earth in secondary geography. Journal of Computer Assisted Learning, 33(1), 65-78.
  • Yayla, O. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde mekânsal teknolojilere dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi (Google Earth Örneği). (Yüksek lisans tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon Üniversitesi, Trabzon).
  • Yıldırım, S. (2019). Coğrafya öğretmenlerine C-TPAB modeli temelli açık kaynak kodlu CBS yazılımı ve ücretsiz verilerden yararlanılmasına yönelik hizmet içi eğitimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğimi Anabilim Dalı, İstanbul).
  • Zhou, Y., Smith, B. W. & Spinelli, G. (1999). Impacts of increased student career orientation on American college geography programmes. Journal of Geography in Higher Education, 2(23), 157-165.

TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2021, , 1 - 17, 23.07.2021
https://doi.org/10.32003/igge.853755

Öz

Bu araştırma, Türkiye iklimi konularının öğretiminde Google Earth programının öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubu Trabzon ilinde bulunan bir Anadolu lisesinin 10. sınıflarında öğrenim gören 66 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmaya dahil edilen öğrenciler basit seçkisiz yöntemle iki gruba ayrılmıştır. Gruplardan biri deney grubu olarak (n: 33), diğeri de kontrol grubu (n: 33) olarak belirlenmiştir. Türkiye'nin iklimi konusunun öğretiminde deney grubuna Google Earth destekli öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise basılı haritalar ile öğretim yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan başarı testi geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test puanlarının analizi için bağımsız ve ilişkili gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları hem Google Earth programının hem de basılı haritaların öğrenci başarısını artırmasına rağmen Google Earth programının daha etkili bir öğretim aracı olduğunu göstermiştir. Araştırmanın sonuçları dikkate alınarak coğrafya öğretmenlerine ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akbaş, Y. (2008). Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin iklim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. (Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Alkış, S. (2006). İlköğretim öğrencilerinin yağış kavramını algılama biçimleri. İlköğretim Online, 5(2), 126-140.
  • Artvinli, E. & Dönmez, L. (2020). How do geography textbooks deal with map skills? A comparison of Turkey and England. Romanian Review of Geographical Education, 9, 23-45.
  • Ayas, C., Kaya, H., Taştan, B. & Özder, A. (2015). Google Earth görüntülerinin ve QGİS açık kaynak kodlu CBS yazılımının sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması. Marmara Coğrafya Dergisi, 32, 43-60.
  • Başıbüyük, A., Doğar Ç., Gürses A. & Yazıcı H. (2004). Yükseköğrenim öğrencilerinin hava ve iklim olaylarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 162, 250-260.
  • Bedir, G. & Akkurt, A. (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi, 28(17), 303-316.
  • Blank, L. M., Almquist, H., Estrada, J. & Crews, J. (2015). Factors affecting student success with a Google Earth-based earth science curriculum. Journal of Science Education and Technology, 25, 77-90.
  • Boardman, D. (1989). The development of graphicacy: children’s understanding of maps. Geograph, 74(4), 321-331.
  • Chilcott, M. & Haslett, S. K. (2010). Climate change and sustainable development education through the lens of Google Earth. Teaching Earth Sciences, 35, 20-23.
  • Coşkun, M. (2003). Coğrafya öğretiminde nem konusundaki kavram yanlışlıkları ve giderilmesine yönelik öneriler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(23), 147-158.
  • Cruz, D. & Zellers, S. D. (2006). Effectiveness of Google Earth in the study of geologic landforms. Geol Soc Am Abstr Programs, 38(7), 498.
  • Cuviello, M. P. (2010). Evaluating Google Earth in classroom, the center for teaching excellence. Retrieved 12. 11. 2019, from https://westpoint.edu/sites/default/files/inline- images/centers_research/center_for_teching_excellence/PDFs/mtp_project_papers/Cuviello_10.pdf.
  • Doğar, Ç. & Başıbüyük, A. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin hava ve iklim olaylarını anlama düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, 347-358.
  • Duman, H. (2011). Sosyal bilgiler eğitiminde harita kullanımı ve harita kullanımı konusunda öğretmen görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Bursa). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Erol, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita çizme becerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 737-752
  • Freundschuh, S. (1990). Can young children use maps to navigate. Cartographica, 27(1), 54-66.
  • Geçit, Y. (2010). 9. sınıf öğrencilerinin coğrafya müfredatı Türkiye öğrenme alanı içindeki bazı kavramları anlama düzeyleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 21, 134-149.
  • Gerber, R. (1981). Young children’s understanding of the elements of maps. Teaching Geography, 6, 128-33.
  • Gobert, J., Wild, S. & Rossi, L. (2012). Testing the effects of prior coursework and gender on geoscience learning with Google Earth. Geolog Soc Am Spec, 492, 453-468.
  • Gowda, M. V. R., Fox, J. C. & Magelky, R. D. (1997). Student’s understanding of climate change: insights for scientists and educators. Bulletin of the American Meteorological Society, 78(10), 2232-2240.
  • Gökçe, N. (2015). Social studies in improving students’ map skills: teachers’ opinions. Educational Science: Teory and Practice, 15(5), 1345-1362.
  • Harwood, D. & Usher, M., (2010). Assessing progression children’s map drawing skills. International Research in Geographical and Environmental Education, 1(3), 222-238.
  • Hsu, H. P., Chen, J. & Tsai, B. (2018). Teaching topographic map skills and geomorphology concepts with Google Earth in a one-computer classroom. Journal of Geography, 117(1), 29-39.
  • Joyce, W. W. (1987). Research tells us that. Michigan Social Studies Journal, 1(2),77-80.
  • Kızılcaoğlu, A. (2007). Harita becerilerine pedagojik bir bakış. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 341-358.
  • Kızılcaoğlu, A. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin bakı kavramını anlama düzeyi ve kavram yanılgıları. E- Journal of New World Science Academy Educational Science, 1(4), 99-114.
  • Koç, H. & Bulut, İ. (2014). Gestalt kuramının öğrencilerin harita okuma beceri düzeyleri üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir inceleme. Marmara Coğrafya Dergisi, 30, 1-19.
  • Koç, H. (2013). Harita beceri düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi üzerine bir inceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 17-32.
  • Koçak, F. (2020). İklim konularının öğretiminde Google Earth programının öğrenci başarısına etkisi. (Doktora tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı, Giresun).
  • Liu, S. & Zhu, X. (2008). Designing a sturecured and interactive learning environment based on GIS for secondary geography education. Journal of Geography, 107(1), 12-19.
  • MEB. (2011). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2017). Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merç, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde mekân algılama becerisinin kazandırılmasında Google Earth uygulamasının etkililiği. (Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı, Eskişehir).
  • Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde Google Earth programının başarıya etkisi. (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun).
  • Öncü, M. & Elmastaş, N. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin harita becerileri düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Şanlıurfa örneği. International Journal of Geography and Geography Education, 42, 91-106.
  • Pala, Ş. & Başıbüyük, A. (2020). Investigation of social sciences and geography course curriculum updated in 2018 in terms of map skills. Review of International Geographical Education Online, Special Issue, 84-96.
  • Pınar, A. & Akdağ, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iklim, rüzgâr, sıcaklık, yağış, erozyon, ekoloji ve harita kavramlarını anlama düzeyi. İlköğretim Online, 11(2), 530-542.
  • Plewe, B. & Taylor, W. (2006). The effectiveness of interactive maps in secondary historical geography education. Cartographic Perspectives, 55(55), 16-33.
  • Schaaf, R., Skellern, A., Haslett, S. K. & Norcliffe, D. (2013). Google Earth and sustainable development education: examples from human and physical geography. Planet, 26, 8-14.
  • Shepardson, D. P., Niyogi, D., Roychoudhury, A. & Hirsch, A. (2012). Conceptualizing climate change in the context of a climate system: implications for climate and environmental education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352.
  • Sönmez, Ö. F. & Aksoy, B. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin harita beceri düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 1(7), 1905-1924.
  • Thankachan, B. & Franklin, T. (2013). Impact of Google Earth on student learning. International Journal of Humanities and Social Science, 21(3), 11-16.
  • Türkez, K. (2009). 10. sınıf coğrafya dersinde yer alan iklim tipleri ve bitki örtüsü konularının CBS ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkileri (Erzurum Örneği). (Yüksek lisans tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı, Atatürk Üniversitesi, Erzurum).
  • Ünlü, M. & Güncegörü, H. A. (2013). Coğrafya derslerinde harita becerisine yönelik uygulamaların öğretmen tutumlarına etkisi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 58-71.
  • Wilson, C., Murphy, J., Trautmann, N. & Makinster, J. (2009). Local to global: a bird’s eye view of changing landscapes. Am Biol Teach, 71(7), 412-417
  • Xiang, X. & Liu, Y. (2017). Understanding ‘change’ through spatial thinking using Google Earth in secondary geography. Journal of Computer Assisted Learning, 33(1), 65-78.
  • Yayla, O. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde mekânsal teknolojilere dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi (Google Earth Örneği). (Yüksek lisans tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon Üniversitesi, Trabzon).
  • Yıldırım, S. (2019). Coğrafya öğretmenlerine C-TPAB modeli temelli açık kaynak kodlu CBS yazılımı ve ücretsiz verilerden yararlanılmasına yönelik hizmet içi eğitimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğimi Anabilim Dalı, İstanbul).
  • Zhou, Y., Smith, B. W. & Spinelli, G. (1999). Impacts of increased student career orientation on American college geography programmes. Journal of Geography in Higher Education, 2(23), 157-165.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Mustafa Cin 0000-0002-1246-9899

Fatih Koçak 0000-0003-2230-4753

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Cin, M., & Koçak, F. (2021). TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Lnternational Journal of Geography and Geography Education(44), 1-17. https://doi.org/10.32003/igge.853755
AMA Cin M, Koçak F. TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. IGGE. Temmuz 2021;(44):1-17. doi:10.32003/igge.853755
Chicago Cin, Mustafa, ve Fatih Koçak. “TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 44 (Temmuz 2021): 1-17. https://doi.org/10.32003/igge.853755.
EndNote Cin M, Koçak F (01 Temmuz 2021) TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. lnternational Journal of Geography and Geography Education 44 1–17.
IEEE M. Cin ve F. Koçak, “TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, IGGE, sy. 44, ss. 1–17, Temmuz 2021, doi: 10.32003/igge.853755.
ISNAD Cin, Mustafa - Koçak, Fatih. “TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. lnternational Journal of Geography and Geography Education 44 (Temmuz 2021), 1-17. https://doi.org/10.32003/igge.853755.
JAMA Cin M, Koçak F. TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. IGGE. 2021;:1–17.
MLA Cin, Mustafa ve Fatih Koçak. “TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 44, 2021, ss. 1-17, doi:10.32003/igge.853755.
Vancouver Cin M, Koçak F. TÜRKİYE İKLİMİNİN ÖĞRETİMİNDE GOOGLE EARTH PROGRAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. IGGE. 2021(44):1-17.