Öğretmen adayları, hizmet öncesi
dönemde tercih ettikleri üniversitelerde, kendi alanlarıyla ilgili önceden
belirlenmiş müfredat doğrultusunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılırlar.
Bu eğitim ve öğretimin kalitesi öğretmen adaylarının niteliklerini doğrudan
etkiler. Üniversite mezuniyeti sonrasında da öğretmen adaylarının önlerinde
oldukça uzun bir meslek yaşamı bulunmaktadır. Gerçekleştirilen bu çalışmayla,
coğrafya öğretmen adaylarına üniversitede aldıkları eğitime yönelik bakışları
sorulmuş ve coğrafya alanına yönelik mesleki beklentileri tespit edilmeye
çalışılmıştır.
Uygulama çalışması, 2014-2015 eğitim
öğretim yılında toplamda 136 coğrafya öğretmen adayının katılımı ile
gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların 49’u Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
öğrencisiyken, 87’si Marmara Üniversitesi öğrencisidir. Katılımcılara, araştırmacı
tarafından geliştirilen anket formu uygulanmış ve veriler frekans ve yüzde
dağılımları şeklinde değerlendirilmiştir.
Araştırmaya katılan coğrafya
öğretmen adaylarının geneli, öncelikle devlette öğretmenliği ve akademisyenliği
düşünürken, geri kalan katılımcılar ise memurluk, polislik, coğrafi bilgi
sistemleri (CBS) uzmanlığı, özel sektörde farklı pozisyonlarda çalışma
niyetindedirler. Bulgular genel olarak değerlendirildiğinde, coğrafya öğretmen
adayları üniversitede aldıkları eğitimi pek yeterli görmemekle birlikte, eğitim
ve öğretim şartlarının daha iyi olması gerektiğine dair görüş bildirmişlerdir.
Ayrıca coğrafya alanına yönelik meslekten beklentilerinin yüksek, yeniliğe ve
gelişime açık oldukları söylenebilir.
Coğrafya Öğretmen Adayları Üniversite Eğitimi Alandan Beklenti
Pre-service
teachers participate in education and training at universities of their choice
in the context of a predetermined curriculum related to their field. The
quality of this education and training directly affects the qualifications of
pre-service teachers, who have a long professional career ahead of them after
graduation. The aim of this study is to determine pre-service geography
teachers’ perceptions of university education and their professional
expectations of their field of study.
The study was
conducted with the participation of 136 pre-service geography teachers in the
2014-2015 academic year. 49 participants were recruited from Çanakkale Onsekiz
Mart University and 87 from Marmara University. Data were collected using a
questionnaire developed by the researcher and were evaluated using frequency
and percentage distributions.
Most participants
think primarily about holding a teaching position in state schools or having an
academic career, while the rest intend to work as a public servant, a police officer, a geographic information systems (GIS) expertise and in
different positions in the private sector. Participants in
general are of the opinion that the university education
that they receive is inadequate and that education and training conditions
should be improved. Results also show that participants have high expectations
of their field of study in terms of employment opportunities and that they are
open to innovation and development.
Service Geography Teachers University Education Expectations from the Field of Study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 38 |