The aim of this qualitative study is to determine
geography teachers' expectations and recommendations for in-service training.
The study was conducted in 2014-2015 academic year with 21 geography teachers
working in Istanbul. Data were collected using semi-structured interviews and
analyzed using descriptive analysis. Participants have positive perceptions of
in-service training. Their expectations of in-service training are
objective-oriented and quality-focused activities that are implemented by
appropriate instructors at the appropriate place and time. According to
participants, seminars or in-service training activities should be content
rich, differentiated based on high-school types, extended over the academic
year, contain various documents, have high technical infrastructure and allow
the drawing-up of achievement, participation certificate and final reports.
Participants recommended that the geography teaching curriculum be simplified
to realize the objectives of in-service training activities and that geography
teachers be brought together from time to time to improve their interaction.
We believe that the results of this study will be a
source of data for people who consider organizing and conducting in-service
training activities.
Geography Teachers In-Service Training Views of In-Service Training
Nitel yapıdaki bu çalışma, coğrafya öğretmenlerinin hizmet içi eğitimden
beklentilerini ve bu konuya yönelik önerilerini tespit etmek için yapılmıştır.
Çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinde görevli 21 coğrafya
öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla
toplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmaya dahil olan coğrafya
öğretmenlerince hizmet içi eğitime bakış olumludur. Hizmet içi eğitimden
beklenti; amaca hizmet eden, uygun yer ve zamanda, uygun eğitimcilerle,
niteliğin ön planda olduğu ve kendilerinin yenilendiği duygusunu ortaya çıkaran
faaliyetlerin olmasına yöneliktir. Katılımcı coğrafya öğretmenlerince; hizmet içi eğitim konusunda lise
türlerine göre farklı planlanmış, eğitim öğretim yılının içerisine zaman
anlamında iyi dağıtılmış, içeriğin tatmin edici olduğu ve çeşitli dokümanları
içeren, süreç sonunda başarı, katılım belgesi ve sonuç raporlarının düzenlendiği,
teknik altyapısı yüksek ortamlarda seminer ya da hizmet içi eğitim beklentisi
bulunmaktadır. Ayrıca coğrafya öğretim müfredatında sadeleşmenin, hizmet içi
eğitim faaliyetlerinin hedefe ulaşmasında destekleyici rol oynayacağı ve bununla
birlikte aynı ilçe merkezinde çalışan coğrafya öğretmenlerinin zaman zaman bir
araya getirilmelerinin etkileşim açısından onlara katkı sağlayacağına yönelik öneriler
de dile getirilmiştir.
Coğrafya
öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik beklenti ve önerilerini tespit eden bu çalışma bulgularının, hizmet içi eğitim faaliyetlerini
düzenleyeceklere ve yürütücülere veri kaynağı oluşturması umulmaktadır.
Coğrafya Öğretmenleri Hizmet İçi Eğitim Hizmet İçi Eğitime Bakış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 39 |