This research has been
carried out to measure the image perception of people coming to a tourist
destination for educational purposes. Within the scope of the research carried
out in Kemaliye destination, which is a candidate for UNESCO World Heritage and
Cittaslow (Slow City), the survey technique was applied to 282 students
studying at Erzincan Binali Yıldırım University Kemaliye Hacı Ali Akın School
of Applied Sciences and Kemaliye Hacı Ali Akın Vocational School. Frequency,
factor and difference analyzes were used to analyze the data obtained from the
study conducted between 26 February-02 March 2018. According to the results of
the research which has been studied to measure the image perceptions of the
students; when the participants hear the word “Kemaliye”, the first words that
come to their minds are nature, history, culture and Dark Canyon. As a result
of the factor analyzes, 4 factor dimensions and general image size differences
were analyzed. Difference analyzes were conducted according to gender, duration
of stay, the desire to return to Kemaliye after graduation and the advices
about Kemaliye to their environment. It is understood that the most powerful
image perception of Kemaliye destination is in the dimensions of history,
culture and natural environment.
Bu araştırma,
turistik bir destinasyona eğitim amacıyla gelen kişilerde oluşan imaj algısını
ölçme amacıyla gerçekleştirilmiştir. UNESCO Dünya Mirası Değerleri ile
Cittaslow’a (Sakin Şehir) aday olan Kemaliye destinasyonunda gerçekleştirilen
araştırma kapsamında, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Kemaliye Hacı Ali
Akın Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ile Kemaliye Hacı Ali Akın Meslek
Yüksekokulunda öğrenim gören 282 öğrenciye anket tekniği uygulanmıştır. 26 Şubat-02
Mart 2018 tarihleri arasında yürütülen araştırmadan elde edilen verilerin
çözümlenmesinde frekans, faktör ve farklılık analizleri kullanılmıştır. Kemaliye
destinasyon imaj algısının öğrenciler üzerindeki etkisinin ölçüldüğü araştırma
neticelerine göre katılımcılar “Kemaliye” kelimesini duyduklarında akıllarına
ilk olarak; doğa, tarih, kültür ve Karanlık Kanyon unsurları gelmektedir. Yapılan
faktör analizi sonucunda çıkan dört faktör boyutuna göre farklılık analizleri
yapılmıştır. Farklılık analizleri cinsiyete, kalış süresine, mezun olduktan
sonra Kemaliye’ye tekrar gelme isteklerine ve çevresine tavsiye etme
tercihlerine göre yapılmıştır. Analizlere göre farklılıkların tespit edildiği çalışma
ile Kemaliye destinasyonunun en güçlü imaj algısının tarih, kültür ve doğal
çevre boyutlarında olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 40 |