Bu çalışma sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının
öğrencilerin başarısı ve derse karşı tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek
amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma ön test-son test kontrol
gruplu yarı deneysel desene (ÖSDK) uygun olarak hazırlanmıştır. 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Antalya’da yer alan bir ortaokulda 25’i deney 25’i
kontrol grubunda olmak üzere 50 adet beşinci sınıf öğrencisinin katılımıyla
gerçekleştirilen çalışmada nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır.
Uygulama kapsamında beşinci sınıf sosyal bilgiler dersi konularından olan
“Haritayı Tanıyorum” ve “İklim ve Yaşamım” konuları, deney grubuna araştırmacı tarafından
hazırlanan eğitici çizgi romanlar kullanılarak, kontrol grubuna ise mevcut
müfredata uygun olacak şekilde anlatılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen
veriler uygun analiz yöntemleriyle analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma
verilerinin analizi sonucunda sosyal bilgiler dersinde çizgi roman kullanımının
öğrencilerin başarısı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, bununla birlikte
sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrencilerin derse
yönelik tutumları üzerinde bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Çalışma sonucunda ulaşılan sonuçlar ilgili çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılmış
son olarak ise araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
Sosyal Bilgiler Eğitim Eğitici Çizgi Roman Eğitimde Teknoloji
The present study aims to find out the effects of using educational comics
in social studies course on students’ success and attitudes towards the course.
To attain this goal, it is designed in accordance with pretest-post control
group technique of quasi-experimental design. The study, which is conducted
with 50 5th grade students (25 experimental- 25 control) of a middle school in
the province of Antalya during 2017-2018 academic year, adopts quantitative
data collection techniques. Within the context of treatment, the subjects “I’m
learning the map” and “Climate and my life” of 5th grade social studies course
are taught to the experimental group by using the educational comics developed
by the researcher but they are taught to the control group in conformity with
the existing curriculum. The collected data are analysed and interpreted
through appropriate analysis techniques. The research results reveal that the
use of educational comics in social studies course has a positive impact on
students’ success; on the other hand, it does not have a significant effect on
their attitudes towards the course. The results of the research are also
compared to the results of the related studies and recommendations for
researchers and practitioners are put forth.
Social Studies Education Educational Comics Technology in Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 40 |