Bu araştırmanın amacı, Marmara Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Programını tercih eden öğrencilerin profillerini ve eğilimlerini belirleyerek programın mevcut durumlarından hareketle geleceğe yönelik değerlendirmeler yapmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini 2016-2020 yılları arasında Marmara Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Programına yerleşen öğrenciler oluşturmaktadır. Veriler, üniversite adaylarının tercih yaparken faydalanmaları amacıyla oluşturulan YÖK Lisans Atlasından oluşturulmuştur. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinin yapılmasında Excel, ArcGIS ve SPSS paket programı kullanılmıştır. Bulguların raporlaştırılması; frekans, yüzde değerleri ve grafikler aracılığıyla betimsel tarzda yorumlanarak sağlanmıştır. Cinsiyet dağılımında erkek öğrencilerin fazla olduğu, öğrencilerin önemli bir kısmının Marmara Üniversitesi’nin olduğu ilde veya yakın illerde yaşadıkları tespit edilmiştir. Lise türünde, Anadolu Lisesi mezunu öğrencilerin yoğunlukta olduğu, ülke geneli tercih edilme durumunun ve öğrencilerin ilk üç sırada tercih etme oranının azaldığı belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin Coğrafya Öğretmenliği Programından daha çok Türkçe Öğretmenliği Programını tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulgu ve sonuçları göz önüne alındığında, Marmara Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Programının taban puanları ve taban başarı sıralamalarındaki düşüşün nedenlerine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.
The aim of this study is to determine the profiles and tendencies of the students who prefer Marmara University Geography Teaching Program and to make future evaluations based on the current status of the program. In the research, descriptive survey method, one of the quantitative research methods, was used. The population of the study consists of the students who were placed in Marmara University Geography Teaching Program between 2016-2020. The data in this research were created from the Higher Education Program Atlas (the YOK Atlas), which was created for university candidates to benefit from when making a choice for a university. The data obtained were analyzed by using the content analysis method. Excel, ArcGIS and SPSS package program were used to analyze the data. When reporting the findings, the data were calculated as frequency, percentage and graphically and interpreted in the findings in a descriptive manner. It has been determined that there are more male students in gender distribution, and a significant portion of the students come from the province where Marmara University is located and the surrounding provinces. In high school variable, it has been determined that there is a high density of Anatolian High School graduates. However, the country-wide preference and the rate of students' preference in the first three places have decreased. In addition, it is concluded that the students preferred the Turkish language teaching program rather than the geography teaching program. It is recommended to carry out studies on the reasons for the decrease in the base scores and base success rankings of the Marmara University Geography Teaching Program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 44 |