Bu araştırma 8. sınıf öğrencilerinin küresel sorunlara dair görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma metodolojisi kapsamında gerçekleştirilen araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen çalışma grubunu, Trabzon ili merkez ilçesi Ortahisar’da Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın neticesinde öğrencilerin küresel sorun denildiğinde en fazla küresel ısınma cevabını verdikleri; küresel sorunların nedenlerini, zararlı gazlar, çevre kirliliği, insan, doğaya zarar verme, nüfus artışı, sanayileşme şeklinde belirttikleri; küresel sorunların sonuçlarını çevre kirliliği, canlıların zarar görmesi, buzulların erimesi, iklim değişikliği, hastalıklar şeklinde belirttikleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin küresel sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmaları yeterli bulmadıkları; çözümü için herkese görevlerin düştüğünü belirttikleri ve bunun için bacalara filtre takılması, çevre kirliliğini önleme, yenilenebilir enerji kaynağı kullanılması, ağaçlandırma, israf etmeme ve toplu taşıma kullanma gibi önerilerde bulundukları sonucuna ulaşılmıştır.
Sosyal Bilgiler Küresel Sorunlar Günümüz Dünya Sorunları Öğrenci Görüşleri
This study aims to determine the opinions of 8th-grade students on global problems. The case study method was used in the research conducted within the scope of qualitative research methodology. The study group determined by criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, consisted of 28, 8th-grade students studying at a secondary school affiliated to the Ministry of National Education in Ortahisar, central district of Trabzon. In the research, an open-ended questionnaire was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed by content analysis technique. As a result of the research, it is observed that when the global problem is mentioned, the students mostly answer global warming. They stated the causes of global problems as harmful gases, environmental pollution, human and nature damage, population growth, industrialization. It was determined that students expressed the consequences of global problems as environmental pollution, damage to living things, melting of glaciers, climate change, and diseases. On the other hand, it is stated that the students do not find the studies to solve global problems sufficiently. It was concluded that the students think everybody has a duty to solve it and make suggestions such as installing filters in chimneys, preventing environmental pollution, using renewable energy sources, afforestation, not wasting and using public transportation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 44 |