Bu araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü son sınıf öğrencilerinin coğrafyacı mesleğine bakışlarını, mezuniyet sonrasına ilişkin mesleki beklentilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, nitel yöntemlerden “örnek olay/vaka çalışması” uygulanmıştır. Verileri çözümlemede “içerik analizi yöntemi” kullanılmış ve veriler kategorilere ayrılmıştır. Tüm veriler istatistik programında sayısallaştırılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Veri analizlerine göre, öğrencilerin meslek tercihinde öğretmenlik mesleği %39 ile ilk sırada bulunmakta, onu %23 ile polis, gardiyan, özel güvenlik gibi meslekler izlemektedir. Öğrencilerin %88’i bir an önce meslek sahibi olmak, mesleğinde yükselmek, mesleki hedeflere ulaşabilmek gibi beklentilere sahiptir. %60’ı iş bulamamak, pedagojik formasyon eğitimi sertifikası alamamak, kadroya yerleşememek kaygılarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin büyük bir bölümünün eğitim sektöründe çalışmak istedikleri tespit edilmiş ve hedeflerindeki mesleği yapacak ortam bulamamak, kısaca işsizlik kaygısı taşıdıkları ortaya çıkmıştır. Bu sorunlara çözüm olarak coğrafya programlarında kontenjanlar azaltılmalı, coğrafya öğretmenliği ve Coğrafi Bilgi Sistemlerine yönelik iş fırsatları artırılmalı, çeşitli devlet kurumlarında coğrafyacı kadrolarına daha fazla yer verilmelidir.
Coğrafya Coğrafya Son Sınıf Öğrencileri Mesleki Beklenti Meslek Tercihi
This research is aimed at determining the views of the senior students of Afyon Kocatepe University, Faculty of Science and Literature, Department of Geography, on the profession of geography and their occupational expectations after graduation. In the study, the qualitative method of "case study" has been applied. The "content analysis method" was used in data analysis, and the data were categorized. All data were digitized in the statistical program, and the results were interpreted. According to the data analysis, the teaching profession is in the first place with 39% in the students’ career preference, followed by the occupations related to security such as police, warden, and private with 23%. 88% of the students have expectations such as having an occupation as soon as possible, being promoted, and reaching their professional goals. 60% of the students who participated in the survey stated their concerns about not being able to find a job, not being able to get a pedagogical formation certificate, not being able to be appointed to duty. It has been determined that a large part of the students want to work in the education sector, and it has been revealed that they cannot find an environment to do their dream job; in short, they have unemployment concerns. As a solution to these problems, the number of vacancies in geography programs should be reduced. Job opportunities should be increased for geography teaching and Geographic Information Systems.
Geography Senior Geography Student Occupational Expectations Choice of Profession
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Coğrafya Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 51 |