Amaç: Bu
araştırma, Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin hemşirelik uygulamalarında
bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı
olarak yapıldı.
Yöntem:
Araştırmanın
evrenini, İstanbul’da bulunan özel bir üniversitenin Sağlık Bilimleri
Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören 254 öğrenci oluşturdu.
Araştırmada örneklem seçimine gidilmeksizin çalışmaya katılmayı kabul eden 206
öğrenci çalışma kapsamına alındı. Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından hazırlanmış anket formu kullanılarak toplandı. Verilerin
özetlenmesinde tanımlayıcı istatistikler (aritmetik ortalama±standart sapma,
frekans ve yüzde değerleri) kullanıldı.
Bulgular:
Öğrencilerin
yarısından fazlası hemşirelik alanında bilgisayar kullanımının, bakımı
bireyselleştirerek bakımın kalitesini iyileştirdiğini, hemşirelik kayıtlarını
kolay ulaşılabilir kıldığını ve hemşirelik sürecini desteklediğini belirtti.
Aynı zamanda hasta verilerinin kaydedilmesinde zaman kazandırdığı ve böylece
hasta ile iletişime daha fazla zaman ayrılabildiği, kâğıt işlerini büyük ölçüde
azalttığı, hasta eğitimleri ve hizmet içi eğitimlerde büyük katkı sağladığı
görüşlerini destekledikleri saptandı. Ayrıca öğrencilerin yarısının bilgisayar
kullanımının hasta güvenliğini arttırdığı ve ilaç hatalarını önlediği görüşlerini
destekledikleri bulundu.
Sonuç: Bu bulgular
doğrultusunda hemşirelik mesleğine başlayacak adayların, klinikte bilgisayar
kullanımının gerekliliği ile ilgili olumlu görüşte olduğu, temel bilgisayar
kullanımının dışında, hızla gelişen ve değişen sağlık bilişimi konusunda
mesleğe başlamadan önce ve başladıktan sonra bu konuda özelleşmiş eğitimler ile
desteklenmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.
Aim: This descriptive study
was performed in order to determine nursing students opinion related to use of computers
in nursing practice.
Method: The population of the
study comprised 254 nursing students at a private Health Sciences College in
Istanbul in the study, without going to sampling, 206 students who agreed to
participate were included to study. The research data were collected via a
questionnaire which was prepared by the researchers. Descriptive statistics
(arithmetic mean ± standard deviation, frequency and percentage values) were
used to summarize the data.
Findings:
More than half of the students stated that, using computers
in the field of nursing supports nursing process, improves the quality of the
nursing, makes the nursing records easily accessible. At the same time it has
been found that, using computer saves time during the saving of patient data
and thus allowing more time to communicate with the patient, it reduces the
paper work and contributes a lot to patient trainings and in-service trainings.
Also it's found that half of the students supported the use of computers to improve
patient safety and prevent drug mistakes.
Conclusion: According
to these findings, we concluded that the candidates who will start the nursing
profession agree about the necessity of using computers in the clinic and that
they should be supported by specialized education about rapidly developing and
changing health informatics besides basic computer use before and after
starting their profession.
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 3 |
Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0)