Öz
Amaç: İnsan Kaynakları (İK) uygulamaları yönetsel duygusal zekâyı (EI) geliştirir ve çalışan performansı, yenilikçilik ve çalışan ilişkisinin sonucu olan organizasyonun verimliliği ve performansı üzerinde büyük etkiye sahiptir. Bu çalışmanın amacı, İK uygulamaları, yani Seçim ve terfi ve Duygusal Zekâ (EI) ile Eğitim arasındaki ilişkiyi araştırmak ve ayrıca yönetsel EI'nin Çalışan performansı üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Çalışmada uygun örnekleme tekniği kullanılmış ve üç Hipotez formüle edilmiş ve farklı istatistiksel araçlarla test edilmiştir. İkinci basamak sağlık birimlerinin İK yöneticileriyle yapılan çalışmada nicel araştırma yapmak için anket ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler daha sonra ilgili tanımlayıcı istatistikler, ortalama, korelasyonlar ve basit doğrusal regresyonlar kullanılarak IBM SPSS21 ve ANOVA (Varyans Analizi) kullanılarak analiz edildi.
Bulgular: Sonuçlar, yönetsel çalışan zekâsı ile seçim ve terfi, yönetsel çalışan zekâsı ile eğitim ve geliştirme ve çalışan performansı ile yönetsel çalışan zekâsı arasındaki pozitif ilişkiyi göstermektedir.
Sonuç: Mevcut çalışma sonucu, İnsan kaynakları uygulamalarının, yani Seçim ve Terfi ve eğitim ve geliştirmenin, çalışanların performansını doğrudan etkileyen yönetsel duygusal zekâ ile pozitif bir ilişkisi olduğunu ve bu nedenle, ikincil sağlık hizmetleri birimlerinin öncelikle eğitim oturumlarına daha fazla para yatırmasına elverişli olduğunu göstermektedir.