Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerine verilen geriatri hemşireliği dersinin, yaşlılara yönelik tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma bir üniversitenin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören ikinci sınıf öğrencileriyle yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 92 kişi katıldı. Veriler çevrimiçi olarak toplandı. Verilerin analizinde SPSS 21 istatistik programı kullanıldı.
Bulgular: Geriatri hemşireliği dersi almadan önce öğrencilerin %75’i yaşlılığın 65 yaş üstü başladığını ifade ederken geriatri dersini aldıktan sonra %87’si 65 yaş üstü başladığını ifade etmiştir (p<0,05). Aynı zamanda geriatri hemşireliği dersi almadan önce öğrencilerin %27’si yaşlı bireylerle iletişim güçlüğü yaşıyorken geriatri dersini aldıktan sonra sadece %17’sinin yaşlı bireylerle iletişim güçlüğü yaşadığı saptanmıştır (p<0,05). Geriatri hemşireliği dersi alan öğrencilerin ön-test puan ortalamasının 123,55±15,86 son-test puan ortalamasının ise 127,00±16,40 olduğu ön-test ile son-test arasındaki puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır (p<0,05).
Sonuç: Geriatri hemşireliği dersi öğrencilerin yaşlılarla iletişimini güçlendirmektedir. Hemşirelik öğrencilerinde bilgi beceriyi ve yaşlılara karşı olumlu tutumu artırmak için tüm üniversite müfredatlarına geriatri hemşireliği dersi konulması önerilmektedir. Böylelikle hemşire olarak çalışmaya başlayan öğrenciler yaşlılığa bağlı yatışlarda; hastanede kalış süresini, yeniden yatış oranlarının azalmasını ve hasta memnuniyeti gibi hasta sonuçlarının iyileştirilmesinde etkin rol oynayabilir.
Aim: The study was conducted to define the effects of a geriatric nursing course on nursing students’ attitudes towards the elderly.
Method: The study was conducted in a quasi-experimental design with second-year students studying in the Department of Nursing of a university. A total of 92 people participated in the study. Data were collected online. SPSS 21 statistical software was used in the analysis of the data.
Results: Before taking the geriatric nursing course, 75% of the students stated that old age started over 65 years of age, while 87% stated that they started over 65 years of age after taking the geriatrics course (p<0.05). At the same time, it was determined that 27% of the students had difficulty communicating with elderly individuals before taking the geriatric nursing course, while only 17% had difficulty communicating with elderly individuals after taking the geriatrics course (p<0.05). It was determined that the average pre-test score of the students taking the geriatric nursing course was 123.55±15.86, the average post-test score was 127.00±16.40, and the average scores between the pre-test and post-test showed a statistically significant difference (p<0.05).
Conclusion: Geriatric nursing course strengthens students' communication with the elderly. It is recommended to include geriatric nursing courses in all university curriculum in order to increase knowledge skills and positive attitudes towards the elderly in nursing students. Thus, students who start working as nurses can play an active role in improving patient outcomes such as hospital stays, reduced readmission rates, and patient satisfaction in hospitalisations due to old age.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dahili Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 21 |
Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0)