BibTex RIS Kaynak Göster

A Study Conducted on the Students of Kastamonu University for the Determination of the Information Sources Used by Students in the Period of Preferring a University

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 43 - 67, 02.10.2015
https://doi.org/10.17336/igusbd.32069

Öz

Increase of vacancy in the universities due rapid increase in the number of state and private university directed universities to carry out studies which would raise the awareness. Undoubtedly one of these studies is the use of means of social media as an instrument that would enable communication and awareness. It should be remembered that universities which raise awareness would be one step ahead compared to rival universities. It is quite important that how far means of social media used by universities are also used by students during period of preferences. The aim of this study is to determine sources of information which are used by students in the period of university preferences and to determine the place of social media among these resources. According to this view, the study was carried out with 398 1stclass students who preferred Kastamonu University in 2013-2014 academic year and determined with the method of convenience sampling. As a result of study, it was determined that participants mostly made use of student comments in forums and groups in internet and as a source of information they made use of official web sites of Universities and Facebook pages in the same amount.

Kaynakça

  • ALKAN, N., Üniversite Adaylarının Bölüm Tercihleri: Bir Kariyer Araştırma Yöntemi Olarak Bölüm Tanıtımları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 2014, 5 (41), s. 61-74.
  • ARDIÇ, F., Tercihler ve Üniversite Seçimine Etki Eden Faktörler. Fatih Dershaneleri Rehberlik Servisi, http://Mebk12.Meb.Gov.Tr/Meb_İys_ Dosyalar/24/08/973950/Dosyalar/2012_12/10083929_Universitesecimindeetkiedenfaktorler.Pdf, (Erişim tarihi: 21 Nisan 2014).
  • Blog.Futurarts.Com, Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı.
  • http://Blog.Futurarts.Com/Kategori/Blog/29133/Universitelerin-Sosyal-Medya-Kullanimi (Erişim tarihi: 21 Nisan 2014).
  • -
  • Blog.Futurarts.Com, Üniversiteler Sosyal Medyanın Farkına Vardı Mı? http://Blog.Futurarts.Com/Kategori/Blog/29288/Universiteler-Sosyal-Medyanin-Farkina-Vardi-Mi, (Erişim tarihi: 24 Mart 2014).
  • CEZAYİRLİOĞLU, B., Üniversitelerin Sosyal Medya Karnesi.
  • http://Blog.Radikal.Com.Tr/Sayfa/Universitelerin-Sosyal-Medya-Karnesi-48560 (Erişim tarihi: 3 Mart 2014).
  • DOUGH, R., http://www.Vtldesign.Com/İnbound-Marketing/ Social-Media/How- Todays-Colleges-And-Universities-Are-Using-Social-Media/. (Erişim tarihi 18 Haziran 2014).
  • HEARNE, L., Five Great Colleges Want Her. How Will She Decide? A Report on High Achieving Seniors and the College Decision. Http://Www. Lipmanhearne.Com/Libraries/Resources_Documents/Lipman_Hearne_High-Achieving_Seniors_Study_2009.Pdf. (Erişim tarihi: 28 Nisan 2014).
  • HENSEL, K., & DEIS, M. H., Using Social Media to Increase Advertising and Improve Marketing. The Entrepreneurial Executive, Vol. 15, 2010.
  • KAPLAN, A. M., & HAENLEIN, M., Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 2010, pp. 59—68.
  • LEWIS, B. K., Social Media And Strategic Communication: Attitudes And Perceptions Among College Students. Public Relations Journal Vol. 4, No. 3, Summer, 2010.
  • OKTAY, H., Üniversitelerin Sosyal Medya Sınavı!, Http://Www. Egitimtercihi.Com/Yazar/Hayatioktay/6841-Universitelerin-Sosyal-Medya-Sinavi.Html (Erişim tarihi: 28 Nisan 2014).
  • TOP, S.; DİLEK, S.; ÇOLAKOĞLU N., Perceptions of Network Effects: Positive or Negative Externalities? Procedia Social and Behavioral Sciences 24, 2011, pp. 1574–1584.
  • UFUK, M., Üniversitelerin Yeni Yıldızı Sosyal Medya. http://www. Yeniakit.Com.Tr/Haber/Universitelerin-Yeni-Yildizi-Sosyal-Medya-11993.Html (Erişim tarihi: 24 Mart 2014).
  • YÜKSELEN, C., Pazarlama Araştırmaları. Ankara: Detay, 2013.

Üniversite Tercihlerinde Öğrencilerin Yararlandıkları Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesine Yönelik Kastamonu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 43 - 67, 02.10.2015
https://doi.org/10.17336/igusbd.32069

Öz

Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin sayısında meydana gelen hızlı artışla birlikte üniversitelerdeki boş kontenjanların artması üniversiteleri farkındalık sağlayacak çalışmalara yöneltmektedir. Bu çalışmalardan biri de şüphesiz sosyal medya araçlarının iletişim ve farkındalık sağlayacak bir mecra olarak kullanılmasıdır. Farkındalık sağlayan üniversitelerin rakip üniversiteler karşısında bir adım öne geçeceği unutulmamalıdır. Üniversitelerin yararlandıkları sosyal medya kanallarının öğrenciler tarafından tercih dönemlerinde ne kadar kullanıldığı son derece önemli olmaktadır. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin üniversite tercih dönemlerinde yararlandıkları bilgi kaynaklarının tespit edilmesi ve bu kaynaklar arasında sosyal medyanın yerini ortaya koymaktır. Bu amaçla 2013-2014 akademik yılında Kastamonu Üniversitesi’ni tercih eden ve kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 398 1. Sınıf öğrencisi üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların üniversite tercih döneminde en fazla internetteki forum ve gruplardaki öğrenci yorumlarından yararlandıkları, bilgi kaynağı olarak Üniversitelerin resmi web sayfaları ile Facebook sayfalarından da aynı oranda yararlandıkları ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • ALKAN, N., Üniversite Adaylarının Bölüm Tercihleri: Bir Kariyer Araştırma Yöntemi Olarak Bölüm Tanıtımları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 2014, 5 (41), s. 61-74.
  • ARDIÇ, F., Tercihler ve Üniversite Seçimine Etki Eden Faktörler. Fatih Dershaneleri Rehberlik Servisi, http://Mebk12.Meb.Gov.Tr/Meb_İys_ Dosyalar/24/08/973950/Dosyalar/2012_12/10083929_Universitesecimindeetkiedenfaktorler.Pdf, (Erişim tarihi: 21 Nisan 2014).
  • Blog.Futurarts.Com, Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı.
  • http://Blog.Futurarts.Com/Kategori/Blog/29133/Universitelerin-Sosyal-Medya-Kullanimi (Erişim tarihi: 21 Nisan 2014).
  • -
  • Blog.Futurarts.Com, Üniversiteler Sosyal Medyanın Farkına Vardı Mı? http://Blog.Futurarts.Com/Kategori/Blog/29288/Universiteler-Sosyal-Medyanin-Farkina-Vardi-Mi, (Erişim tarihi: 24 Mart 2014).
  • CEZAYİRLİOĞLU, B., Üniversitelerin Sosyal Medya Karnesi.
  • http://Blog.Radikal.Com.Tr/Sayfa/Universitelerin-Sosyal-Medya-Karnesi-48560 (Erişim tarihi: 3 Mart 2014).
  • DOUGH, R., http://www.Vtldesign.Com/İnbound-Marketing/ Social-Media/How- Todays-Colleges-And-Universities-Are-Using-Social-Media/. (Erişim tarihi 18 Haziran 2014).
  • HEARNE, L., Five Great Colleges Want Her. How Will She Decide? A Report on High Achieving Seniors and the College Decision. Http://Www. Lipmanhearne.Com/Libraries/Resources_Documents/Lipman_Hearne_High-Achieving_Seniors_Study_2009.Pdf. (Erişim tarihi: 28 Nisan 2014).
  • HENSEL, K., & DEIS, M. H., Using Social Media to Increase Advertising and Improve Marketing. The Entrepreneurial Executive, Vol. 15, 2010.
  • KAPLAN, A. M., & HAENLEIN, M., Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 2010, pp. 59—68.
  • LEWIS, B. K., Social Media And Strategic Communication: Attitudes And Perceptions Among College Students. Public Relations Journal Vol. 4, No. 3, Summer, 2010.
  • OKTAY, H., Üniversitelerin Sosyal Medya Sınavı!, Http://Www. Egitimtercihi.Com/Yazar/Hayatioktay/6841-Universitelerin-Sosyal-Medya-Sinavi.Html (Erişim tarihi: 28 Nisan 2014).
  • TOP, S.; DİLEK, S.; ÇOLAKOĞLU N., Perceptions of Network Effects: Positive or Negative Externalities? Procedia Social and Behavioral Sciences 24, 2011, pp. 1574–1584.
  • UFUK, M., Üniversitelerin Yeni Yıldızı Sosyal Medya. http://www. Yeniakit.Com.Tr/Haber/Universitelerin-Yeni-Yildizi-Sosyal-Medya-11993.Html (Erişim tarihi: 24 Mart 2014).
  • YÜKSELEN, C., Pazarlama Araştırmaları. Ankara: Detay, 2013.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Niyazi Gümüş

Elif Türkel

Gözde Şen

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gümüş, N., Türkel, E., & Şen, G. (2015). Üniversite Tercihlerinde Öğrencilerin Yararlandıkları Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesine Yönelik Kastamonu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 43-67. https://doi.org/10.17336/igusbd.32069

Creative Commons Lisansı
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.