Bu çalışma Hanefi âlimlerinden Abdülganî b. İsmâil en-Nablusî’nin (ö. 1143/1731) el-Cevheru’l-küllî şerhu Umdeti’l-musallî adlı eserinin giriş bölümünde ele aldığı “Ef‘âl-i mükellefin” konusunun tercümesidir. Tercümede, Abdülganî en-Nablusî’nin söz konusu eserinin, Muhammed Ahmed Metar Câsim ed-Delîmî tahkikli, Beyrut, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2007, (s. 140-148) baskısı esas alınmıştır.
Nablusî’nin el-Cevheru’l-küllî şerhu Umdeti’l-musallî adlı eseri, el-Keydânî diye meşhur olan Lütfullah en-Nesefî’nin (ö. 750/1349) Fıkhu’l-Keydânî veya Umdetü’l-musallî adlı risalesinin şerhidir. el-Cevheru’l-küllî’de Nablusî, fürû fıkıh konularından Hanefî mezhebine göre namazın hükümleri konusunu ele almaktadır. Nablusî eserinde Fıkhu’l-Keydânî’de özet bir şekilde ele alınan teklîfî hükümler konusunu, özellikle Zeynüddîn İbn Nüceym (ö. 970/1563) ve babası İsmâil b. Abdülganî en-Nablusî’nin (ö. 1062/1652) görüşlerinden yararlanarak önemli izahlarda bulunmaktadır. Bu nedenle ef‘âl-i mükellefîn konusu Nablusî’nin getirmiş olduğu açıklamalarla beraber zenginleşerek ayrı bir öneme kavuşmuştur. Dolayısıyla el-Cevheru’l-küllî’nin ilgili kısmı, tarafımızdan yapılan bazı izahlarla beraber çevirisi yapılarak ilgilenenlere katkı sağlaması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Çeviriler |
Çevirmenler |
Orazsahet Orazov Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 38 |