Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti

Yıl 2021, Sayı: 38, 395 - 410, 30.10.2021

Öz

Bu makale daha önce İngilizce olarak yayımlanmıştır: Rudolph Peters, “What does it mean to be an official madhhab? Hanafism and the Ottoman Empire”, The Islamic School of Law: Evolution, Devolution, and Progress içinde: Cambridge: Harvard University Press, 2005, s. 147-58. [Tercümenin yayımlanması için verdikleri izinden dolayı Rudolph Peters ve Harvard University Press’e, ayrıca tercümenin son halini kontrol etme nezaketinde bulunan Dr. Hadi Ensar Ceylan ve Arş. Gör. Hasan Selek hocalarıma teşekkür ederim. Dipnotlarda -ç.n- ifadesinin geçtiği yerler mütercime aittir.]

Kaynakça

  • Caberti, Abdurrahman, Acā’ib al-Āthār fī’l-Tarācim ve’l-Akhbār, Bulak: 4 cilt, 1879-1880.
  • Akgündüz, Ahmet, Osmanlı Kanunnameleri ve Hukuki Tahlilleri, İstanbul: Fey Vakfı, 1990.
  • Masters, Bruce, “Ottoman Policies towards Syria in the 17th and 18th Centuries.” içinde: The Syrian Land in the 17th and 18th Centuries, ed:Thomas Philipp, Stuttgart: Steiner Verlag, 1992.
  • Imber, Colin, Ebu’s-su`ud The Islamic Legal Tradition, Edinburg: Edinburg University Press, 1997.
  • Doris Behrens-Abouseif, Egypt’s Adjustment to Ottoman Rule Institutions, Waqf and Architecture in Cairo (16th & 17th Centuries), Leiden: Brill, 1994.
  • Düzdağ, Ertuğrul, Ebüssuûd Efendi Fetvaları: Şeyhülislam Kanuni Devrinde Osmanlı Fetvaları, İstanbul: Enderun Kitabevi, 1972.
  • Vogel, Frank, Islamic Law and the Legal System of Saudi: Studies of Saudi Arabia, Leiden: Brill, 2000.
  • F. Selle, Prozesscrecht des 16. Jahrhunderts im Osmanischen Reich: auf Grund von Fetwas der Scheichülislame Ebüssuud und anderer unter er Regierung des Sultans Süleyman des Prachtigen, Wiesbaden: Harrassowitz, 1962.
  • Nahal, Galal H., The judicial administration of Ottoman Egypt in the seventeenth century, Minneapolis: Bibliotheca Islamica, 1979.
  • Gerber, Haim, Islamic Law and Culture - 1600-1840, Leiden: Brill, 1999.
  • Gibb, H. A. R. - Bowen, Harold, Islamic Society and the West, New York: Oxford University Press, 1957.
  • Horster, Paul, Zur Anwendung des islamischen Rechts im 16. Jahrhundert die “juristischen Darlegungen” (Ma’rūżāt) des Schejch Ül-Islam Ebū Su’ūd (gest. 1574), Bonner orientalistische Studien; 10 Stuttgart: Kohlhammer, 1935.
  • Escovitz, Joseph H., The Office of Qaḍi al-Quḍat in Cairo under the Baḫri Mamlüks, Klaus Schwarz Verlag, Islamkundliche Untersuchungen Band 100, Berlin: 1984.
  • Judith, E. Tucker, In the House of the Law -Gender and Islamic Law in Ottoman Syria and Palestine, Berkeley: Cambridge University Press, 1998.
  • İbn Âbidîn, Reddü’l-Muhtâr, Bulak: Dar el-Tiba’a el-Emiriyye, 1882 (1299 H.).
  • İbn Nüceym, el-Baḥrü’r-râʾiḳ Şerhu kenzi`d-Dekâik li-l-Nesefî, Beyrut: Dar’ul-Kitab el-İslami, t.y.
  • İbn Nüceym - Ahmed b. Muhammed Hamevî, Ġamzü ʿuyûni’l-beṣâʾir ʿalâ meḥâsini’l-Eşbâh ve’n-neẓâʾir, İstanbul: Dar’ul Tıba’a el-Emire, 1873 (1290 H.).
  • Uzunçarşılı, İbrahim Hakkı, Osmanlı Devleti’nin Saray Teşkilatı, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1988.
  • Kalkaşendî, Ṣubḥu’l-aʿşâ fî ṣınâʿati’l-inşâ, ed:Muhammed Hüseyin, Beyrut: Dar’ul Fikr, 1987.
  • Rosen, Lawrence, The Anthropology of Justice: Law as Culture in Islamic Society, Cambridge: Cambridge University Press, 1989.
  • Lokin ve Zwalve, Hoofdstukken uit de Europese Codificatiegeschiedenis, Groningen: Wolters-Noordhoff/Forsten, 1986.
  • Muhammed Şeyhîzâde, Mecmaʿu’l-enḥur fî şerḥi Mülteḳa’l-ebḥur (li-İbrâhim el-Halebî), İstanbul: 1883-1884 (1301 H.).
  • Tamimi Muhammed Efendi, Tercemat’ul Hayat’ul el-Allame eş-Şeyh Ahmed et-Temimi ed-Dari el- Halili Müfti Mısır, Tarih-i Teymur 1096, Ms: Egyptian National Library, Tārīkh Taymūr 1096, t.y.
  • Ömer Hilmi, Mi’yârü’l-Adâlet, İstanbul: Bosnavî Hacci Muharrem Efendi, 1883-1884.
  • Peters, Rudolph “Muhammad al-’Abbasi al-Mahdi (d.1897), Grand Mufti of Egypt, and his al- Fawata al-Mahdiyya.” Islamic Law and Society, c.1, sy. 1, (1994), 66-82.
  • A. Jackson, Sherman, “The Primacy of Domestic Politics: Ibn Bint al-Aʿazz and the Establishment of Four Chief Judgeships in Mamlûk Egypt” Journal of the American Oriental Society, sy. 115, c.1 (1995), 52-65.
  • Vizarat’ul-Evkaf ve’l-Şu’un el-İslamiyye, el-Mevsu’a’l-Fikhiyye, 1986 (takyid el-kada bi’l-mezheb muayyen).
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Bölüm Çeviriler
Çevirmenler

Tuğrul Kütükcü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti (T. Kütükcü, çev.). (2021). İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi(38), 395-410.
AMA Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. Ekim 2021;(38):395-410.
Chicago Kütükcü, Tuğrul, çev. “Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik Ve Osmanlı Devleti”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 38 (Ekim 2021): 395-410.
EndNote (01 Ekim 2021) Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi 38 395–410.
IEEE T. Kütükcü, çev., “Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 38, ss. 395–410, Ekim 2021.
ISNAD , trc.Kütükcü, Tuğrul. “Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik Ve Osmanlı Devleti”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi 38 (Ekim 2021), 395-410.
JAMA Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. 2021;:395–410.
MLA Kütükcü, Tuğrul, çeviren. “Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik Ve Osmanlı Devleti”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 38, 2021, ss. 395-10.
Vancouver Resmi Bir Mezhep Olmak Ne Anlama Gelir? Hanefilik ve Osmanlı Devleti. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. 2021(38):395-410.