In the process that Koran had been revuled events of apostasy have seemed in three varieties. First of them is apostasy events of Jews that it’s aim making the Muslim go astray. The second is repeated apostasies of munafiks in that discord is disclosured. The other is as a hole apostasy of mushrics (pagans) that they have joined to enemy f inally. Quran hadn’ mentioned a worldly punishment to them. However, the third group punished for their crime of terror and betrayal. In fıqh, punishment of apostasy isn’t grounded on definite evidences. Besides, this practices isn’t compatible with essence and characteristics of faith.
Kur’an’ın vahyedildiği süreçte insanları saptırmak amacıyla Yahudilerin, nifakın tezahürü şeklinde münafıkların ve muharip tarafa geçmekle sonuçlanan İslâm toplumuna komplo şeklinde putperestlerin irtidat olayları görülür ve Kur’an’da bunlara verilecek bir dünyevî bir cezadan bahsedilmemiştir. Ancak, üçüncü gruptakiler, terör ve ihanet suçundan dolayı cezalandırılmıştır. Hz. Peygamber zamanında, ayrıca yalancı peygamberlik iddiasında bulunanların başını çektiği -kabile asabiyetinden beslenen- toplu irtidat olayı da görülür. Silahlı güce sahip bu gruba karşı savaşılmıştır. Dolayısıyla, mürtetlerin cezalandırılması, irtidatla birlikte işledikleri suçlar yüzündendir. Fıkıhta salt irtidat fiilinin cezalandırılması ise zannî delillere dayalı, imanın mahiyetiyle uyuşmayan ve uygulama da problemler içeren bir norm olarak kalmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Hukuku |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |