Bu çalışma üniversitelerde çift anadal ve kurum içi geçiş yapan öğrencilerin kariyer yapma kararı ve kariyer seçimindeki kararsızlıklarında anne baba eğitim durumu, algılanan ilgi durumu, aile etkisinin alt boyutları (bilgi destek, aile beklentisi, maddi destek ve değer-inanç) değişkenleri arasında anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma iki devlet üniversitesi ve iki özel üniversitede ÇAP ve KİYG yapmış ve yapıyor olan (2.,3. ve 4. sınıf) 82 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde Kişisel Bilgi Formu (KBF), Mesleki Sonuç Beklentisi Ölçeği (MSBÖ), Kariyer Gelişiminde Aile Etkisi Ölçeği (KGAEÖ), Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentisi Ölçeği (KKYBÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nicel veriler Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney U Testi kullanılarak analiz yapılmıştır. Bu çalışmanın bulgularında ise ÇAP ve KİYG yapan üniversite öğrencilerinin kariyer sürecindeki değişikliklerinde ailenin bilgi konusunda ve maddi konudaki desteğin önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
Kariyer kararsızlığı Meslek seçimi Kariyer tercihi kurum içi yatay geçiş ve çift anadal.
Etik kurallara uygun olduğunu kabul ediyorum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License