Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 17 - 25, 30.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Alatlı, A. (2007). ‘Hayır!’ Diyebilmeli İnsan. İstanbul: Zaman Kitap.
  • Alatlı, A. (2008). Gogol’ün İzinde ‘Eyy Uhnem! Eyy Uhnem!’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013a). Or’da Kimse Var mı? ‘Valla, Kurda Yedirdin Beni’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013b). Or’da Kimse Var mı? ‘O.K Musti Türkiye Tamamdır’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013c). Gogol’ün İzinde ‘Aydınlanma Değil, Merhamet!’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2014). Gogol’ün İzinde ‘Dünya Nöbeti’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016a). Or’da Kimse Var mı? ‘Viva La Muerte! Yaşasın Ölüm’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016b). Or’da Kimse Var mı? ‘Nuke Türkiye’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016c). Or’da Kimse Var mı?’Beyaz Türkler Küstüler’. İstanbul: Everest Yayınları
  • Aslan, Ç. (2013). Alev Alatlı’nın Fikirlerinin Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: Ünönü Üniversitesi SBE.
  • Can, E. (2000). Zamansız Sözler. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Diyanet, (2007). Yaşayan Dünya Dinleri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
  • Karaca, N. T. (2006). Edebiyatımızın Kadın Kalemleri. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Özdem, H. (2015). Alev Alatlı’nın Or’da Kimse Var mı? Roman Serisinde Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi SBE
  • Ünaldı, H. (2011). Türk Romanı ve Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi SBE
  • Yivli, O. (2013). Alev Alatlı’nın Romancılığı. Ankara: MEB.

ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 17 - 25, 30.04.2019

Öz

19. Yüzyıldan itibaren Batılılaşma
sürecinde Türkiye’de ve diğer Batı dışı toplumlarda köklü değişimler yaşanmaya başlamıştır.
Bu değişimlerin en büyük nedeni bilim ve teknik bakımdan gelişmiş olan Batı’ya
benzeme gayretidir. Alatlı bu süreçte yaşanan problemlerin tüm farklılıklarına
rağmen Batı dışındaki toplumların, Batı’ya benzeme çabalarından kaynaklandığını
düşünmektedir. Ancak Batı bilim ve medeniyetinin tek çözüm yolu olarak
algılandığı bu dönemde, Batının kültürel yapı farklılığından dolayı Doğu
toplumlarına kalıcı bir çözüm sunabilmesi mümkün görülmemektedir. Çünkü
Batı’daki tüm gelişmeler insanın dünyadaki konumu ve değeri ile ilgili temel
bazı varsayımlara dayanır ve bu varsayımlar Doğu toplumları için kabul
edilebilir nitelikte değildir. Bu nedenle Doğu insanının ve toplumlarının kendi
özüne dönmesi gerekliliğinin altını çizen Alatlı, bu özün din kavramından
uzakta aranamayacağına vurgu yapmaktadır. Makalede bu perspektiften Alatlı’nın
insan kavramına yüklediği değer ve konum ile ilgili fikirlerine yer
verilmektedir.

Kaynakça

  • Alatlı, A. (2007). ‘Hayır!’ Diyebilmeli İnsan. İstanbul: Zaman Kitap.
  • Alatlı, A. (2008). Gogol’ün İzinde ‘Eyy Uhnem! Eyy Uhnem!’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013a). Or’da Kimse Var mı? ‘Valla, Kurda Yedirdin Beni’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013b). Or’da Kimse Var mı? ‘O.K Musti Türkiye Tamamdır’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2013c). Gogol’ün İzinde ‘Aydınlanma Değil, Merhamet!’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2014). Gogol’ün İzinde ‘Dünya Nöbeti’, İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016a). Or’da Kimse Var mı? ‘Viva La Muerte! Yaşasın Ölüm’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016b). Or’da Kimse Var mı? ‘Nuke Türkiye’. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Alatlı, A. (2016c). Or’da Kimse Var mı?’Beyaz Türkler Küstüler’. İstanbul: Everest Yayınları
  • Aslan, Ç. (2013). Alev Alatlı’nın Fikirlerinin Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: Ünönü Üniversitesi SBE.
  • Can, E. (2000). Zamansız Sözler. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Diyanet, (2007). Yaşayan Dünya Dinleri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
  • Karaca, N. T. (2006). Edebiyatımızın Kadın Kalemleri. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Özdem, H. (2015). Alev Alatlı’nın Or’da Kimse Var mı? Roman Serisinde Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi SBE
  • Ünaldı, H. (2011). Türk Romanı ve Yabancılaşma: Bir Edebiyat Sosyolojisi Denemesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi SBE
  • Yivli, O. (2013). Alev Alatlı’nın Romancılığı. Ankara: MEB.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevde Işık Bilen 0000-0002-1696-0685

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işık Bilen, S. (2019). ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 3(1), 17-25.
AMA Işık Bilen S. ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI. ubsbid. Nisan 2019;3(1):17-25.
Chicago Işık Bilen, Sevde. “ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 3, sy. 1 (Nisan 2019): 17-25.
EndNote Işık Bilen S (01 Nisan 2019) ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 3 1 17–25.
IEEE S. Işık Bilen, “ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI”, ubsbid, c. 3, sy. 1, ss. 17–25, 2019.
ISNAD Işık Bilen, Sevde. “ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI”. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 3/1 (Nisan 2019), 17-25.
JAMA Işık Bilen S. ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI. ubsbid. 2019;3:17–25.
MLA Işık Bilen, Sevde. “ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 17-25.
Vancouver Işık Bilen S. ALEV ALATLI’YA GÖRE DOĞU VE BATI TOPLUMLARINDA İNSANIN KONUMLANDIRILIŞI. ubsbid. 2019;3(1):17-25.

IHSSR is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


88x31.png