Kamu yönetiminin etki ve hizmet alanı gün geçtikçe artmakta ve yeni hizmet alanları oluşmaktadır. Halbuki politika oluşturucuların ve kamu yöneticilerinin aşmaya çalıştıkları en temel zorluklardan birisi yönetimde bütünlüğün sağlanması ve hizmetler arasında koordinasyonun sağlanmasıdır (Nitekim yönetimi etkileyen anayasal ilkeler arasında ‘yönetimim bütünlüğü’ ilkesi ve kamu yönetiminin ‘merkezi yönetim ve yerinden yönetim esaslarına göre düzenlenmesi’ ilkesi öne çıkmaktadır). Kaynakların etkin kullanılması ve elde edilebilecek maksimum verimliliğin elde edilmesi amacıyla kamu yönetiminde sürekli bir değişim ve yapılanma hareketinin varlığı bilinmekte ve bu yönde sürdürülebilirliğin gereğine inanılmaktadır.
Kamu yönetiminin hizmet alanlarının çeşitlenmesi ve genişlemesi ile uzmanlık alanlarına göre kurum sayıları sürekli artmaktadır. Kamu yönetiminde uzmanlaşma diğer bir ifadeyle alanında uzman kurumların oluşturulması, karmaşıklaşan ve nitelikli bilgi gerektiren kamu hizmetlerinin üretilmesi ve sunulması için önemli bir gerekliliktir. Ancak bu tür kurumların idarenin bütünlüğü ilkesi ve genel stratejik hedefler doğrultusunda koordine edilebilmesi, her zaman işin zor tarafını oluşturmuştur. Bu makalede, kamu sektörü ve özel sektör yanında üçüncü sektör olarak da tanımlanan sivil toplum kuruluşlarının hedefleri doğrultusunda iç koordinasyon ve ortak hedefler doğrultusunda dış koordinasyon zorlukları üzerinde durulacaktır.
yok
yok
The influence and service area of public administration is increasing day by day and consists of new service areas. However, one of the main challenges that policy makers and public support are trying to overcome is to maintain integrity in administration and ensure coordination between services (As a matter of fact, the principles of administration are among the constitutional principles, the principle of ‘administrative integrity’ and the principle of ‘regulating public administration according to the principles of central administration and decentralization’). It is known that there is a continuous change and structuring movement by the public in order to use resources effectively and achieve the maximum change that can be achieved, and it is believed that the sustainability of this compliance is necessary.
The diversification of public administration services and the progress of data are constantly maintained according to the structural structure. Publicly managed specialization is an important requirement for public access to expert knowledge, complex and fragmented information, and its characteristics. But the principle of integrity of this type of management and the harmonization of established goals in general led to the fact that everything turned out to be difficult. This will focus on internal coordination in line with the goal of the individual society, defined as the third sector, as well as the public sector and private sector, and external coordination within the framework of common goals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetimde Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |