Amaç: Bu çalışmanın amacı, akıllı perakendecilik bağlamında sanal mağazalardan alışveriş yapma konusundan Z Kuşağı tüketicilerin gelecekteki etkileşimleri açısından mevcut algılarını, beklentilerini ve önerilerini keşfetmek; onların sanal mağazadan alışveriş yapma tercihleri ve anlık satın alma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi saptamaktır.
Tasarım/Yöntem: Araştırmanın evrenini bir Kamu üniversitesinin İşletme, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öncelikle örneklem seçilen gruba sanal mağazacılıkla ilgili eğitimler verilmiştir. Devamında kişisel bilgi formu, sanal mağazacılık anket yoluyla öğrencilerin bilgi, beğeni ve tercih düzeyi verileri toplanmıştır. Araştırma anketi, Kişisel bilgi formu, Sanal Mağazadan Satın Alma Tercihleri Ölçeği ve Anlık Satın Alma Davranışı ölçeğinden oluşmaktadır.
Sonuçlar: Araştırma, Z kuşağının sanal mağazacılık tercihleri ile anlık satın alma davranışları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları sanal mağazacılığı daha fazla tercih edenlerin, anlık satın alma eğilimlerinin de arttığını ortaya koymuştur.
Özgün Değer: Araştırma, dijital çağın etkisiyle şekillenen tüketim alışkanlıklarının nesiller arası farklılıklarını anlamak, pazarlama stratejilerinin hedeflenmesinde ve tüketici davranışlarını öngörmede önemli katkılar sağlamaktır.
Bu çalışma için araştırmacılar tarafından Selçuk Üminersitesi Beyşehir Ali akkanat İşletme Fakültesi Etik Kuruluna başvuru yapılarak 29.03.2023 tarih 2023/2 nolu karar ile etik kurul kararı alınmıştır. Çalışma hazırlanırken Araştırma ve Bilimsel Etik kurallarına uyulmuştur.
Bu çalışma, TÜBİTAK tarafından 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 Yılı 2. Dönem kapsamında 1919B012215136 numaralı proje olarak desteklenmiştir.
1919B012215136
Objectives: The purpose of this study is to explore the current perceptions, expectations and suggestions of Generation Z consumers regarding shopping from virtual stores in the context of smart retailing in terms of their future interactions; and to determine the relationship between their preferences for shopping from virtual stores and their impulse buying habits.
Methods: The universe of the study consists of students of the Business Administration, International Trade and Business Administration and Management Information Systems departments of a public university. Within the scope of the study, the sample group was first given training on virtual stores. Then, the students' knowledge, appreciation and preference level data were collected through a personal information form and a virtual store survey. The research survey consists of a personal information form, a Virtual Store Purchasing Preferences Scale and an Impulse Purchasing Behavior scale.
Results: The study shows that there is a positive and significant relationship between Generation Z's virtual store preferences and impulse buying behaviors. The research results revealed that those who prefer virtual stores more also have an increased tendency to impulse buy.
Originality: The research aims to understand the differences between generations in consumption habits shaped by the influence of the digital age, to provide significant contributions in targeting marketing strategies and predicting consumer behavior.
1919B012215136
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012215136 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |