Geçmişten günümüze dört büyük endüstri devrimi geçmiş beşinci endüstri devrimi de şu an öngörülebilmektedir. Endüstri devrimleri her alanı etkilediği gibi pazarlamayı da etkilemiştir. Dördüncü endüstri devriminin ana teması olan yapay zeka farklı alanlarda değişimlere yol açmıştır. Bu araştırmada beş faktör kişilik özelliklerinin tüketici temelli marka değeri üzerindeki etkisi ve bu etkide yapay zeka pazarlamasının aracı rolü incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de cep telefonu kullanıcıları üzerinde çevrimiçi ortamda chatbotla alışveriş yapan bireylere anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler açımlayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizleriyle değerlendirilmiştir. Aracılık etkisinin istatistiksel olarak anlamlılığı ise SPSS 25 paket programında process analiziyle doğrulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda beş faktör kişilik özelliklerinin tüketici temelli marka değeri üzerindeki etkisinde yapay zeka pazarlamasının kısmi aracılık rolü olduğu bulunmuştur. Alanyazında üç değişkeni birlikte ele alan çalışmalara rastlanılmamıştır. Bu yönüyle çalışmanın ilgili literatüre katkı sağlayacağı ve bu alana yönelen işletmelere yön gösterici olacağı düşünülmektedir.
Tüketici Temelli Marka Değeri Beş Faktör Kişilik Özellikleri Yapay Zeka Pazarlaması
*Bu çalışma Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK danışmanlığında hazırlanan ve 01.08.2024 tarihinde savunulan “Yapay Zeka Pazarlamasının Tüketici Temelli Marka Değeri Üzerine Etkisinde Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Aracılık Rolü: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi, Ordu Üniversitesi, Ordu, Türkiye, 2024).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |