BibTex RIS Kaynak Göster

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE AYET VE HADİSLERİN KULLANIMINA DAİR TEKNİKLER

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 121 - 133, 17.01.2016

Öz

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında Kur’an ve sünnet merkezli öğrenme-öğretmeye önem verilmiş, batıl ve hurafeye dayalı yanlış bilgilerden uzak, doğru bir din öğretimi hedeflenmiş­tir. Genellikle öğrenilen konuyu destekleyici ayet ve hadisler kullanılarak bu hedefin göz önünde tutulduğunu görmekteyiz.  Ancak bu ayetlerin belirlenmesinde ve sunulmasında öğrencinin katkısı yok denecek kadar az olduğu da bilinen bir gerçektir. Diğer taraftan bu ayet ve hadislerden nasıl yararlanılacağına veya anlatılan konuyu ayet ve hadislere dayanarak anlatmaya ilişkin yöntem ve teknikler konusunda da öğretmenler bakımından henüz yeterince yol alınabilmiş değildir. Bu çalışmayla din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmeninin ayet ve hadisleri öğrenme öğretme sürecinde nasıl işe koşabileceğine ilişkin bazı teknikler örnekleriyle birlikte sunulmuştur. Böylece öğretmenin ayet ve hadislerle çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisine katkı sağlamak hedeflenmektedir.

Anahtar Kelimler: din, ayet, hadis, yöntem ve teknik

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm SEMPOZYUM DEĞERLENDİRMELERİ
Yazarlar

Ahmet Ekşi

Yayımlanma Tarihi 17 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 17 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Ekşi, Ahmet. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE AYET VE HADİSLERİN KULLANIMINA DAİR TEKNİKLER”. İhya Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi 2/1 (Ocak 2016), 121-133.

A Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, 2017'den bu yana TR DİZİN ULAKBİM tarafından taranmaya başlamıştır. Ayrıca, Citefactor, Rootindex, DRJI index, ResearchBib, Sobiad İndex, Scientific Indexing Services, İdealonline ve Eurasian Scientific Journal Index  gibi ulusal ve uluslararası indexler tarafından da taranmaktadır. İsam ve Base Bielefeld Academic Search tarafından taranmaktadır.


             

1200px-Cc_by-nc_icon.svg.png