Öz
Bu çalışmada
İkbal’in eğitim felsefesi ve insan konusundaki görüşleri ele alınacaktır. İkbal,
benlik felsefesi yaklaşımını bütün felsefî düşüncelerinin merkezine koyar. Bu
nedenle onun eğitim felsefesi ve insan konusundaki görüşleri benlik felsefesi
merkezli bir yaklaşımla ele alınır. Benlik felsefesi bağlamında; parçalanmış,
kendinden vazgeçmiş, Allah ile irtibatını kesmiş insanların ve toplumların
biran önce uyandırılması gerekmektedir. Bu şekildeki açmazları ve çıkmazları
sağlayacak olan, yeni, ihyacı ve inşacı bir eğitim felsefesidir. Bu felsefenin
temeli ise benliğin yeniden inşa edilmesine dayanır. Böylelikle kişiden,
topluma, insanlığa kadar bütün mercilerde bir hareketlilik, dinamizm, gelişme
ve inkışaf gerçekleşir. İkbal’ın eğitim felsefesi ışığında bunlar, bir yandan
Kur’ân’a öte yandan ise çağdaş dünyanın gelişmelerine ve bilimsel verilerine
dayanır. Bu anlayış bağlamında birey olma, kişiliğin gelişimi, birey-toplum
ilişkisi ve eğitimin yaratıcı vizyonu ele alınacak. İkbal’in yeni yorumları,
girişimleri ve eğitim felsefesi konusunda model mahiyeti taşıyan çözüm
önerileri ifade edilecek, ilgili yerlerde eleştiriler yapılacak ve İkbal’in
eğitim felsefesi konusundaki katkısı öne sürülecektir
Anahtar Kelimeler:
Din Felsefesi. Muhammed İkbal. Eğitim Felsefesi. İnsan. Benlik Felsefesi.
Din Felsefesi Muhammed İkbal Eğitim Felsefesi İslâm Doğu Batı Benlik Felsefesi
Abstract
In this study, views on human and
philosophy of education of Iqbal will be discussed. Iqbal puts his approach to
self-philosophy at the center of all philosophical thoughts. Therefore, his
views on his educational philosophy are discussed with a self-centered
approach. In the context of self-philosophy; people and societies that torn,
given up on themselves, who have lost contact with God, must be woken up as
soon as possible. It is a new, hysteria and constructitable educational
philosophy that will provide such impasses and impasses. The basis of this
philosophy is the reconstruction of the self. The construction of the self
enforces both the philosophy of education and the conditions available to it.
Thus, mobility, dynamism, development and incompetence take place in all
authorities, from person to society to humanity. In light of Iqbal’s
educational philosophy, these are based on the Qur’an and the development of
the contemporary world and its scientific data. In the context of this
understanding, the development of individuality, the development of
personality, the relationship between individuals and society, and the creative
vision of education will be discussed. Iqbal’s new interpretations, initiatives
and model solution proposals on educational philosophy will be expressed,
criticism will be made in the relevant places and Iqbal’s contribution to
education philosophy will be proposed.
Keywords:
Philosophy of Religion, Muhammad Iqbal, Philosophy of Education. Human, Philosophy
of self
Philosophy of Religion Muhammad Iqbal Philosophy of Education Human Philosophy of self
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
A Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, 2017'den bu yana TR DİZİN ULAKBİM tarafından taranmaya başlamıştır. Ayrıca, Citefactor, Rootindex, DRJI index, ResearchBib, Sobiad İndex, Scientific Indexing Services, İdealonline ve Eurasian Scientific Journal Index gibi ulusal ve uluslararası indexler tarafından da taranmaktadır. İsam ve Base Bielefeld Academic Search tarafından taranmaktadır.