Milli eğitim bakanlığı çağın insanının ihtiyacı olan problem
çözme becerisinin öğrencilere kazandırılmasına büyük önem
vermektedir. Bu çalışmanın amacı da, öğretmen problem çözme
becerisi kazandırma yeterliğini ölçen geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda ölçeğe ilk
olarak açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra
doğrulayıcı faktör analizi ile modelin uygunluğu test edilmiştir.
Açımlayıcı faktör analizine göre ölçek, 17 madde ve 3 faktörlü
yapı göstermiştir. Ölçeğin toplamda açıkladığı varyans
%59.819’dur. Ölçeğin Crombach Alfa iç tutarlık katsayısı ise
0.91’dir. Çalışmada Sivas ili ve ilçelerinde görev yapan
öğretmenlerden veri toplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ve
güvenilirlik analizi için 203, doğrulayıcı faktör analizi için 256
öğretmene ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan modelin
uyum indeksleri x2/sd=1.508, RMSEA=.045, RMR=.029,
SRMR=.046, GFI=.930, AGFI=.904, CFI=.970, TLI=.963,
IFI=.970 şeklindedir. Tüm faktörler istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuş, uyum indeksleri sonucunda elde edilen modelin iyi
bir uyuma sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Eğitim-öğretim Ölçek geliştirmek Öğretmen yeterliği Problem Problem çözme becerisi
Ministry of Education attaches great importance to equip the students with the problem-solving ability that the modern human needs. The aim of this study is to develop a valid and reliable measurement tool determining the qualification of the teacher problem-solving ability. For this purpose, exploratory factor analysis applied the form of the scale first, and then suitability of the model has been tested with confirmatory factor analysis. For the resulting data from the exploratory factor analysis; structure of scale shows 17 items and three components. Scale’s overall explaining variance is 59.819% and Cronbach Alpha internal consistency coefficient calculated as 0.91. In the study, it was collected data from teachers who served in Sivas and its districts. It was reached to 203 teachers for exploratory factor analysis and reliability analysis, 256 teachers for confirmatory factor analysis. Fit index values of the model are x2/sd=1.508, RMSEA=.045, RMR=.029, SRMR=.046, GFI=.930, AGFI=.904, CFI=.970, TLI=.963 and IFI=.970. All factors found a statistically significant result and the model fit indices were found to be goodness.
Education-Teaching Scale Development Teacher Qualification Problem Problem Solving Ability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |