Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 5 - 15, 15.06.2014

Öz

İşletmeler tüm stratejilerini ve faaliyetlerini tüketici davranışlarına göre planlamaktadır. Pazarlama bilimi de insanlarla birebir iletişim halindedir. İnternette yer alan sosyal ağ siteleri, birer iletişim ve reklam aracı olarak, hedef alınacak tüketicilerin gruplandırılmasında ve mesajların iletilmesinde firmalar tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Apple ve Samsung markalı ürünleri tercih etmelerinde sosyal medyanın etkisini belirlemektir. Araştırma, 627 üniversite öğrencisi üzerinde anket tekniği kullanılarak yapılmış ve elde edilen veriler yorumlanmıştır. Anket sonuçlarının değerlendirilmesinde faktör analizi ve ki-kare analizi kullanılmıştır. 

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyalağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107-122
  • Altunışık, Remzi; Özdemir, Şuayıp ve Torlak, Ömer (2002), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul
  • Altunışık, Remzi; Coşkun, Recai; Bayraktaroğlu, Serkan ve Yıldırım, Engin (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Arnould, Eric J.; Price, Linda ve Zinkhan, George M. (2004), Consumers, McGraw-Hill/Irwin, Second Edition, New York
  • Arquilla, John ve Ronfeldt, David (1991), Networks and Netwars: The Future of Terror, Crime, and Militancy, RAND Corporation, California
  • Barnes, John Arundel (1954), “Class and Committees in a Norwegian Island Parish”, Human Relations, 7, 39-58
Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 5 - 15, 15.06.2014

Öz

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyalağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107-122
  • Altunışık, Remzi; Özdemir, Şuayıp ve Torlak, Ömer (2002), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul
  • Altunışık, Remzi; Coşkun, Recai; Bayraktaroğlu, Serkan ve Yıldırım, Engin (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), Sakarya: Sakarya Yayıncılık
  • Arnould, Eric J.; Price, Linda ve Zinkhan, George M. (2004), Consumers, McGraw-Hill/Irwin, Second Edition, New York
  • Arquilla, John ve Ronfeldt, David (1991), Networks and Netwars: The Future of Terror, Crime, and Militancy, RAND Corporation, California
  • Barnes, John Arundel (1954), “Class and Committees in a Norwegian Island Parish”, Human Relations, 7, 39-58
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Yasin Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, Y. (2014). Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 5-15.