Gittikçe büyüyen bir alanda yer tutan ve turizm gibi kritik öneme sahip sektörler için destek hizmetler üreten araç kiralama işletmelerinin başarısı hizmet sektörünün gelişimi için de önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, araç kiralama işletmelerinin başarısını belirleyen dinamikleri tespit etmektir. Çalışmada işletmelerin rekabetçiliklerini belirleyen faktörleri işletme yöneticilerine sormak suretiyle belirleme yoluna gidilmiştir. Bu kapsamda Antalya ve İstanbul’daki 24 araç kiralama işletmesi yöneticisi ile Ağustos- Ekim 2013 tarihleri arasında yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yöneticiler, rekabet gücü sağlayan, kritik başarı faktörleri olarak; fiyat, hizmet kalitesi, bilgi teknolojileri kullanımı, tanımlayıcı ve destekleyici işletmelerle işbirlikleri, müşteri ile birebir ilişki, özel kampanyalar, sponsorluk ve uzmanlaşmayı öne çıkarmışlardır. Fiyat, hizmet kalitesi, şirket birleşmeleri ve satın almalar, stratejik ittifaklar, pazarlama iletişimi, bilgi teknolojileri kullanımı temel rekabet dinamikleri olarak öne çıkmaktadır. Bu alandaki uygulamaları araştırma içinde örneklendirilmekte, işletmelerin bu konulara verdiği önem ve öngörüleri alan çalışmasının bulguları kapsamında değerlendirilmektedir
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 3 |