OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMU SEÇİMİNDE TÜKETİCİ TERCİH ETKENLERİ
Yıl 2015,
Cilt: 8 Sayı: 2, 144 - 166, 15.07.2015
Cihat Polat
,
Özlem Çelmeli
Öz
Okulöncesi eğitim sektörü, –hem kar amaçlı hem de kar amaçsız kurum veya kuruluşların faaliyet gösterdiği- bütün ülkelerde önemli sektörlerden biridir. Gelişmiş ülkelere ilave olarak-Türkiye gibi hızla gelişenler de dâhil- birçok ülkede kamu sektörünün yanında özel sektör firmaları bu sektörde önemli bir yer tutmaktadır. Sektörde özel sektör firmaları açısından pazarın sınırlılığından kaynaklanan, (kar amaçsız) kamu kurumları açısından ise kendilerinden beklenen kamu hizmetini belirlenen standartlarda yerine getirme gerekliliğinden kaynaklanan bir rekabete ilave olarak; aynı zamanda kamu ve özel sektör kurumları arasında bir çapraz rekabet de söz konusudur. Böyle bir ortamda başarılı olmak için ise ‘tüketicilerin ne istediği ve eğitim kurumunu seçerken hangi faktörlere göre tercihte bulunduğu’ önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, söz konusu rekabet ortamında tüketicilerin okulöncesi eğitim kurumlarını tercih ederken hangi faktörlere ve ne kadar önem verdiklerini tespit etmektir. Çalışma, Niğde’de 522 adet okulöncesi eğitim (hizmeti) tüketicisine uygulanan bir anket çalışmasının bulgularını sunmakta ve hem özel hem de kamu sektörü okulöncesi eğitim kurumlarındaki (pazarlama dahil) karar vericilere önerilerde bulunmaktadır.
Kaynakça
- Açıkalın, A. (1989), “Özel ve Devlet Liselerinde Veli Beklentilerinin Örgütsel ve Yönetsel Boyutları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (4), 85–91.
- Anderson, P. M. ve Levine, A. P. (1999), Child Care and Mothers' Employment Decisions, Working Paper 7058, NATIONAL BUREAU OF ECONOMIC RESEARCH, http://www.nber.org/papers/w7058.pdf, Erişim: 08/5/2015
- Argon, T. ve Akkaya, M. (2008), “Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitime ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Yönelik Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 413–430.
- Aydın, K. (2004), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı ve GSM Operatörü Tercihleri Üzerine Bir Çalışma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1),149–164.
- Aydoğan, İ. (2007), “Okul Faaliyetlerine Aile Katılımını Engelleyen Faktörler”, kayseri Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 259-273.
Yıl 2015,
Cilt: 8 Sayı: 2, 144 - 166, 15.07.2015
Cihat Polat
,
Özlem Çelmeli
Kaynakça
- Açıkalın, A. (1989), “Özel ve Devlet Liselerinde Veli Beklentilerinin Örgütsel ve Yönetsel Boyutları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (4), 85–91.
- Anderson, P. M. ve Levine, A. P. (1999), Child Care and Mothers' Employment Decisions, Working Paper 7058, NATIONAL BUREAU OF ECONOMIC RESEARCH, http://www.nber.org/papers/w7058.pdf, Erişim: 08/5/2015
- Argon, T. ve Akkaya, M. (2008), “Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitime ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Yönelik Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 413–430.
- Aydın, K. (2004), “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı ve GSM Operatörü Tercihleri Üzerine Bir Çalışma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1),149–164.
- Aydoğan, İ. (2007), “Okul Faaliyetlerine Aile Katılımını Engelleyen Faktörler”, kayseri Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 259-273.