Bu araştırmanın temel amacı, içsel pazarlama faaliyetlerinin .rgütsel bağlılık ve boyutları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmaya dahil edilen değişkenlerden ilki olan içsel pazarlama ikincisi ise örgütsel bağlılıktır. Araştırmada kullanılan içsel pazarlama ölçeği Money ve Foremanı’ ın 1996 yılında geliştirdikleri, Kocaman ve arkadaşları (2013) tarafından yapı ve geçerlilik çalışması yapılan 15 ifadeli ölçektir. örgütsel bağlılık ölçeği ise; Allen ve Meyer ‘in 1990 yılında geliştirdikleri, Üstüner’ in (2009) yapı geçerlilik çalışmasını yaptığı 18 ifadeden oluşan ölçektir. Araştırmanın evrenini Kütahya İli Merkez ilçede faaliyette bulunan 26 farklı şubenin 327 çalışanı oluşturmaktadır. Tamsayım yöntemiyle elde edilen ana kütleden anket yoluyla 219 sağlam veriye ulaşılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından faydalanılarak, hipotezleri test etmek amacıyla korelasyon, çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; içsel pazarlama faaliyetlerinin genel olarak örgütsel bağlılığı etkilediği, içsel pazarlama faaliyetlerinden vizyon- eğitimin örgütsel bağlılık boyutlarından duygusal bağlılığı etkilediği, içsel pazarlama faaliyetlerinden ödüllendirmenin örgütsel bağlılık boyutlarından devam bağlılığını etkilediği ve içsel pazarlama boyutlarının her ikisinin de normatif bağlılık üzerinde pozitif y.nlü, anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 1 |