Örgütlerde misyon ifadeleri hedef kitleye yönelik görev algısının yansıtılmasını, vizyon ifadeleri ise gelecekte kazanılması veya ulaşılması gereken ideal konumu tanımlamaktadır. örgüt başarısında bu kavramların sahip olduğu potansiyel, temel olarak özgünlüğün ve sürekliliğin kritik faktörleridir. Bu çalışmanın amacı, Türk bankacılık sektörü üyelerinin görevleri ve gelecek öngörülerine yönelik kurguladıkları misyon ve vizyon ifadelerinin içerik analizi yardımıyla incelenerek belirlenen gruplar arasında karşılaştırılmanın yapılmasıdır. Çalışma kapsamında Türkiye’de faaliyet gösteren tüm bankaların misyon ve vizyon ifadelerine yönelik içerik analizi yapılarak; kamu bankaları, yerli özel bankalar ve yabancı bankalar sınıflandırması kapsamında kavramsal ve temasal ifade benzerlikleri ve farklılıkları tespit edilmiştir. Bu tespitler yapılırken nitel analiz programları yardımıyla objektif bir takım sayısal veriler ve görsel kelime bulutları kullanılmıştır.
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |