Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİSYENLERİN KONGRE TERCİH KRİTERLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ

Yıl 2017, Özel Sayı - ICEBSS 2017, 23 - 37, 10.11.2017

Öz

İş hayatında meydana gelen küresel gelişmeler iş seyahatlerinin de artmasına neden olmuş ve bu durum toplantı, kongre, sempozyum gibi etkinliklerin sayısında da bir artış meydana getirmiştir. İş amaçlı etkinlikler, kongre ve sempozyumlar genellikle bilgilenmek, bilgilendirmek ve ticari yararlar sağlamak amacıyla düzenlenmektedir. Akademik anlamda kongre ve sempozyumlar ise; bireylerin yeni çalışmalarını duyurmak, başkalarının çalışmalarından haberdar olmak, meslektaşları ile tanışmak, ortak araştırma projeleri oluşturmak gibi işlevleri olan bilimsel toplantılar olarak tanımlanmaktadır. 

Son yıllarda kısa sürede gelir elde edilmesi, katılımcı sayısının artması gibi nedenlerle kongre ve sempozyumlara olan ilgi de artmıştır. Bu durum kongrelerin yöneticilerini, başarılı bir kongre organize etmek ve yüksek katılımcı sayısına ulaşmak için katılımcıların davranışlarına, karar alma süreçlerine ve kongre seçim kriterlerine yönelik daha fazla bilgi sahibi olmaya yöneltmiştir. 

Yaptığımız çalışmada akademisyenlerin karar alma süreçlerinde etkili olan kongre tercih kriterlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla tüketici tercihlerini ölçen ve cevaplayıcıların subjektif değerlendirmesine dayanan bir teknik olan Konjoint Analizinden yararlanılmış ve cevaplayıcılara iki kısımdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk kısmı 8 adet demografik sorudan ikinci kısmı ise orthogonal tasarım sonucu elde edilen 18 adet seçim kartından oluşmuştur. 

Cevaplayıcılardan seçenekleri en çok tercih ettikleri seçim kartı için 1’i ve sırasıyla en son tercih ettikleri seçim kartı için ise 18’i kodlamaları istenmiştir. Daha sonra çalışmadan elde edilen sonuçlar özet halinde sunulmuş, yanıt vericilerin en fazla tercih ettikleri niteliklerin kombinasyonları ile farklı nitelik düzeylerine verdikleri değerlerden elde edilen fayda fonksiyonları bulunmuştur. Bu çalışmadan elde edilecek sonuçlar ile kongre yöneticilerinin kongre katılımcılarıyla ilgili gerekli bilgilere sahip olacakları düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Acar, S., Ünsal, NÖ., 2013. ‘Öğretim Üyelerinin Bilimsel Kongre Tercihinde Etkili Olan Unsurları ve E-Kongre Hazırbulunuşluk Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Büro Yönetimi Özel Sayısı, ss. 191-207.
  • Akaah, IP., Korgaonkar, PK., 1988. ‘A Conjoint Investigation of The Relative Importance of Risk Relievers in Direct Marketing’, Journal of Advertising Research, Vol. 28, no. 4, pp. 38-44.
  • Aydın, Ş., 1997. ‘Kongre turizmi ve Türkiye’nin kongre turizmi potansiyeli’, Turizm İşletmeciliği ABD Yüksek Lisans Tezi, TC Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aymankuy, Y., (2003). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Choi, J-J., Boger, CA., 2002. ‘State Association Market: Relationship Between Associationcharacteristics and Site Selection Criteria’, Journal of Convention & Exhibition, Vol. 4, no. 1, pp. 55-73.
  • Crouch, G., Ritchie, B., 1998. ‘Convention Site Selection Research: A Review, Conceptual Model and Propositional Framework’, Journal of Convention & Exhibition Management, Vol. 1, no. 1, pp. 49-69.
  • Değerli, D., 2010. ‘Seçime Dayalı Konjoint Analizi Yöntemi ve Cep Telefonu Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması’, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Yıl 2017, Özel Sayı - ICEBSS 2017, 23 - 37, 10.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Acar, S., Ünsal, NÖ., 2013. ‘Öğretim Üyelerinin Bilimsel Kongre Tercihinde Etkili Olan Unsurları ve E-Kongre Hazırbulunuşluk Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma’, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Büro Yönetimi Özel Sayısı, ss. 191-207.
  • Akaah, IP., Korgaonkar, PK., 1988. ‘A Conjoint Investigation of The Relative Importance of Risk Relievers in Direct Marketing’, Journal of Advertising Research, Vol. 28, no. 4, pp. 38-44.
  • Aydın, Ş., 1997. ‘Kongre turizmi ve Türkiye’nin kongre turizmi potansiyeli’, Turizm İşletmeciliği ABD Yüksek Lisans Tezi, TC Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aymankuy, Y., (2003). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Choi, J-J., Boger, CA., 2002. ‘State Association Market: Relationship Between Associationcharacteristics and Site Selection Criteria’, Journal of Convention & Exhibition, Vol. 4, no. 1, pp. 55-73.
  • Crouch, G., Ritchie, B., 1998. ‘Convention Site Selection Research: A Review, Conceptual Model and Propositional Framework’, Journal of Convention & Exhibition Management, Vol. 1, no. 1, pp. 49-69.
  • Değerli, D., 2010. ‘Seçime Dayalı Konjoint Analizi Yöntemi ve Cep Telefonu Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması’, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Sema Behdioğlu

Neslihan Çilesiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Özel Sayı - ICEBSS 2017

Kaynak Göster

APA Behdioğlu, S., & Çilesiz, N. (2017). AKADEMİSYENLERİN KONGRE TERCİH KRİTERLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi23-37.