İş hayatında meydana gelen küresel gelişmeler iş seyahatlerinin de artmasına neden olmuş ve bu durum toplantı, kongre, sempozyum gibi etkinliklerin sayısında da bir artış meydana getirmiştir. İş amaçlı etkinlikler, kongre ve sempozyumlar genellikle bilgilenmek, bilgilendirmek ve ticari yararlar sağlamak amacıyla düzenlenmektedir. Akademik anlamda kongre ve sempozyumlar ise; bireylerin yeni çalışmalarını duyurmak, başkalarının çalışmalarından haberdar olmak, meslektaşları ile tanışmak, ortak araştırma projeleri oluşturmak gibi işlevleri olan bilimsel toplantılar olarak tanımlanmaktadır.
Son yıllarda kısa sürede gelir elde edilmesi, katılımcı sayısının artması gibi nedenlerle kongre ve sempozyumlara olan ilgi de artmıştır. Bu durum kongrelerin yöneticilerini, başarılı bir kongre organize etmek ve yüksek katılımcı sayısına ulaşmak için katılımcıların davranışlarına, karar alma süreçlerine ve kongre seçim kriterlerine yönelik daha fazla bilgi sahibi olmaya yöneltmiştir.
Yaptığımız çalışmada akademisyenlerin karar alma süreçlerinde etkili olan kongre tercih kriterlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla tüketici tercihlerini ölçen ve cevaplayıcıların subjektif değerlendirmesine dayanan bir teknik olan Konjoint Analizinden yararlanılmış ve cevaplayıcılara iki kısımdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk kısmı 8 adet demografik sorudan ikinci kısmı ise orthogonal tasarım sonucu elde edilen 18 adet seçim kartından oluşmuştur.
Cevaplayıcılardan seçenekleri en çok tercih ettikleri seçim kartı için 1’i ve sırasıyla en son tercih ettikleri seçim kartı için ise 18’i kodlamaları istenmiştir. Daha sonra çalışmadan elde edilen sonuçlar özet halinde sunulmuş, yanıt vericilerin en fazla tercih ettikleri niteliklerin kombinasyonları ile farklı nitelik düzeylerine verdikleri değerlerden elde edilen fayda fonksiyonları bulunmuştur. Bu çalışmadan elde edilecek sonuçlar ile kongre yöneticilerinin kongre katılımcılarıyla ilgili gerekli bilgilere sahip olacakları düşünülmektedir.
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Özel Sayı - ICEBSS 2017 |