Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORGANİK ÜRETİM VE PAZARLAMA SORUNLARI

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 4, 7 - 17, 22.12.2017

Öz

Öz: Yaşanan hızlı nüfus artışı ve artan gıda
gereksinimi ile birlikte yaygınlaşan kimyasal girdi kullanımı sonucu ortaya
çıkan ekolojik tahribatların hissedilmeye başlanması
  organik ürün talebinin artmasına neden
olmuştur. Bunun temel sebebi, organik üretimin konvansiyonel tarımda olduğu
gibi sadece miktar artışını değil aynı zamanda kaliteli ve sağlıklı ürün üretimini
hedefleyen alternatif bir üretim şekli olmasıdır. Organik ürün arzının
kısılması bir amaç olamayacağından temel güdü talebi arttırmaya yönelik
politikaların izlenmesi olmalıdır. Bu noktada yapılması gereken organik ürün
üreticilerinin doğru pazarlama çabaları ile pazardaki talebi
etkileyebilmeleridir. Bu çalışmanın amacı,
 organik üretimi kavramsal olarak açıklamak ve
ilgili pazardaki sorunları ele alarak çözüm önerilerinde bulunmaktır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ak, İbrahim (2004), “Ekolojik Tarım ve Hayvancılık”, 4. Ulusal Zooteknik Bilim Kongresi Sözlü Bildiriler, Isparta. Aksoy, Uygun (2001), “Ekolojik Tarım: Genel Bir Bakış”, Türkiye 2. Ekolojik Tarım Sem-pozyumu, Antalya. Arastirmayalova (2006), http://arastirmayalova.gov.tr/ORGANIK_TARIM.htm, (Erişim Tari-hi: 06.09.2009). Atlı, Sevil (2005), “Orgüder ve Dünyada, AB Ülkelerinde Organik Ürün Pazarları ve İhraca-tındaki Gelişmeler”, Gap IV. Tarım Kongresi, Şanlıurfa. Ayla, Dilara (2011), Türkiye’de Organik Tarım, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karade-niz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Aytoğu, Rasim Kaan (2006), Organik Tarım Analizi ve AB Pazarı Fırsatı, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Cemalcılar, İlhan (1996), Pazarlama Kavramlar- Kararlar, Beta Yayınları, İstanbul. Çiftlikdergisi(2017), Kişi Başına Organik Tarım Ürün Tüketimi, http://www.ciftlikdergisi.com.tr/kisi-basina-organik-urun-tuketimi.html, (Erişim:06.07.2017). Demirel Fatih ve Serap Demirel (2015), “Organik Tarımda Tahıl Ürünleri Ve Türkiye’deki Durumu”, Doğu Karadeniz II. Organik Tarım Kongresi, Rize. Donat, İrfan (2017), Organik Gıda 82 Milyar Dolarlık Hacme Ulaştı, http://www.bloomberght.com/yorum/irfan-donat/1986063, (Erişim Tarihi: 14.04.2017). Er, Celal (2009), Organik Tarım Bakımından Türkiye’nin Potansiyeli, Bugünkü Durumu ve Geleceği, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Ersun, Nur ve Arslan, Kahraman (2011), Türkiye'de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygula-maları: Üretim ve Pazarlama Esasları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Eryılmaz, Gamze A.; Demiryürek Kürşat ve Emir, Murat(2015), “Avrupa Birliği ve Türkiye’de Organik Tarım ve Gıda Ürünlerine Karşı Tüketici Davranışları”, Anadolu Tarım Bilim-leri Dergisi, 30, 199-206. Gök, Seçil Adalet (2008), Genişleyen Avrupa Birliği Pazarında Türkiye’nin Organik Tarım Ürünleri Ticareti Açısından Değerlendirilmesi, AB Uzmanlık Tezi, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı, Ankara. Ilgar, Rüştü (2017), “Çanakkale İlinde Tarımda Sürdürülebilirlik ve Organik Tarım”, Doğu Coğrafya Dergisi, 22(37), 159-178. İnci, Hakan; Karakaya, Ersin ve Şengül, A. Yusuf (2017), “Organik Ürün Tüketimini Etkile-yen Faktörler (Diyarbakır İli Örneği)”, KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 20(2), 137-147. İzmir Tarım Müdürlüğü (2010), Organik Tarımın İlkeleri, http://www.izmir.tarim.gov.tr, (Erişim Tarihi 20.04.2011). Kaya, Hüseyin (2003), Dünya ‘da ve Türkiye’de Organik Tarımsal Ürün Ticareti ve Tü-ketici Reaksiyonları, http://www.bahce.biz/organik/organik_ticareti.html,(Erişim Tarihi: 11.04.2011). Korkmaz, Sezer; Öztürk, Ayşe Sevgi; Eser, Zeliha ve Işın, F. Bahar (2009), Pazarlama: Kav-ramlar-İlkeler-Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. Özaslan, Mehmet (2006), Organik Tarımın Sosyal Hayata ve Biyolojik Çeşitliliğe Katkısı, Eraslan, İ. H. ve Şelli, F.(Ed.), Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Organik Tarım Sektörü: Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar içinde (53-66), Uluslararası Reka-bet Araştırmaları Kurumu Derneği (URAK) Yayınları, İstanbul. T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı (2017), http://www.izmir.tarim.gov.tr, (Erişim Tarihi 12.07.2017). Turhan, Şule (2005), “Tarımda Sürdürülebilirlik ve Organik Tarım”, Tarım Ekonomisi Dergi-si, 11, 13-24. Zengin, Murat (2002), Organik Tarım, Tarım Ekonomisi Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara. Ziraatciyiz (2010), Dünya’da ve Türkiye’de Organik Ürün Ticareti, http://www.ziraatciyiz.biz/dunyada-ve-turkiyede-organik-urun-ticareti-t3907.html, (Eri-şim Tarihi: 17.09.2010). Zmo (2005), Organik Tarım Uygulamaları, http://www.zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/016uygunaksoy.pdf, (Erişim Tarihi: 11.05.2011).
Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 4, 7 - 17, 22.12.2017

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ak, İbrahim (2004), “Ekolojik Tarım ve Hayvancılık”, 4. Ulusal Zooteknik Bilim Kongresi Sözlü Bildiriler, Isparta. Aksoy, Uygun (2001), “Ekolojik Tarım: Genel Bir Bakış”, Türkiye 2. Ekolojik Tarım Sem-pozyumu, Antalya. Arastirmayalova (2006), http://arastirmayalova.gov.tr/ORGANIK_TARIM.htm, (Erişim Tari-hi: 06.09.2009). Atlı, Sevil (2005), “Orgüder ve Dünyada, AB Ülkelerinde Organik Ürün Pazarları ve İhraca-tındaki Gelişmeler”, Gap IV. Tarım Kongresi, Şanlıurfa. Ayla, Dilara (2011), Türkiye’de Organik Tarım, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karade-niz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Aytoğu, Rasim Kaan (2006), Organik Tarım Analizi ve AB Pazarı Fırsatı, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Cemalcılar, İlhan (1996), Pazarlama Kavramlar- Kararlar, Beta Yayınları, İstanbul. Çiftlikdergisi(2017), Kişi Başına Organik Tarım Ürün Tüketimi, http://www.ciftlikdergisi.com.tr/kisi-basina-organik-urun-tuketimi.html, (Erişim:06.07.2017). Demirel Fatih ve Serap Demirel (2015), “Organik Tarımda Tahıl Ürünleri Ve Türkiye’deki Durumu”, Doğu Karadeniz II. Organik Tarım Kongresi, Rize. Donat, İrfan (2017), Organik Gıda 82 Milyar Dolarlık Hacme Ulaştı, http://www.bloomberght.com/yorum/irfan-donat/1986063, (Erişim Tarihi: 14.04.2017). Er, Celal (2009), Organik Tarım Bakımından Türkiye’nin Potansiyeli, Bugünkü Durumu ve Geleceği, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Ersun, Nur ve Arslan, Kahraman (2011), Türkiye'de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygula-maları: Üretim ve Pazarlama Esasları, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul. Eryılmaz, Gamze A.; Demiryürek Kürşat ve Emir, Murat(2015), “Avrupa Birliği ve Türkiye’de Organik Tarım ve Gıda Ürünlerine Karşı Tüketici Davranışları”, Anadolu Tarım Bilim-leri Dergisi, 30, 199-206. Gök, Seçil Adalet (2008), Genişleyen Avrupa Birliği Pazarında Türkiye’nin Organik Tarım Ürünleri Ticareti Açısından Değerlendirilmesi, AB Uzmanlık Tezi, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı, Ankara. Ilgar, Rüştü (2017), “Çanakkale İlinde Tarımda Sürdürülebilirlik ve Organik Tarım”, Doğu Coğrafya Dergisi, 22(37), 159-178. İnci, Hakan; Karakaya, Ersin ve Şengül, A. Yusuf (2017), “Organik Ürün Tüketimini Etkile-yen Faktörler (Diyarbakır İli Örneği)”, KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 20(2), 137-147. İzmir Tarım Müdürlüğü (2010), Organik Tarımın İlkeleri, http://www.izmir.tarim.gov.tr, (Erişim Tarihi 20.04.2011). Kaya, Hüseyin (2003), Dünya ‘da ve Türkiye’de Organik Tarımsal Ürün Ticareti ve Tü-ketici Reaksiyonları, http://www.bahce.biz/organik/organik_ticareti.html,(Erişim Tarihi: 11.04.2011). Korkmaz, Sezer; Öztürk, Ayşe Sevgi; Eser, Zeliha ve Işın, F. Bahar (2009), Pazarlama: Kav-ramlar-İlkeler-Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. Özaslan, Mehmet (2006), Organik Tarımın Sosyal Hayata ve Biyolojik Çeşitliliğe Katkısı, Eraslan, İ. H. ve Şelli, F.(Ed.), Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Organik Tarım Sektörü: Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar içinde (53-66), Uluslararası Reka-bet Araştırmaları Kurumu Derneği (URAK) Yayınları, İstanbul. T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı (2017), http://www.izmir.tarim.gov.tr, (Erişim Tarihi 12.07.2017). Turhan, Şule (2005), “Tarımda Sürdürülebilirlik ve Organik Tarım”, Tarım Ekonomisi Dergi-si, 11, 13-24. Zengin, Murat (2002), Organik Tarım, Tarım Ekonomisi Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara. Ziraatciyiz (2010), Dünya’da ve Türkiye’de Organik Ürün Ticareti, http://www.ziraatciyiz.biz/dunyada-ve-turkiyede-organik-urun-ticareti-t3907.html, (Eri-şim Tarihi: 17.09.2010). Zmo (2005), Organik Tarım Uygulamaları, http://www.zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/016uygunaksoy.pdf, (Erişim Tarihi: 11.05.2011).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Dilara Ayla

Derya Altıntaş

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ayla, D., & Altıntaş, D. (2017). ORGANİK ÜRETİM VE PAZARLAMA SORUNLARI. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(4), 7-17.