Bu çalışma, e-ticaret web sitelerinin kullanılabilirliğine ilişkin içeriğin tüketici satın alma niyetine etkisini belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. E-ticaret web sitesi kullanılabilirliğinin belirlenmesinde ‘Web Sitesi Kullanılabilirlik Ölçeği’, satın alma niyetinin belirlenmesinde ‘SITEQUAL Ölçeği’ satın alma niyeti faktörü kullanılmıştır. Araştırma kapsamında hepsiburada.com e-ticaret web sitesi değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini hepsiburada.com e-ticaret web sitesinden alışveriş yapmış, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 314 tüketici oluşturmaktadır. Araştırmada, tüketicilerin e-ticaret web sitesinin kullanılabilirliğine yönelik algıları alan yazına paralel biçimde ‘gezinme kolaylığı’, ‘tasarım’, ‘kullanım kolaylığı’ ve ‘erişim kolaylığı’ şeklinde 4 faktör tespit edilmiştir. E-ticaret web sitesi kullanılabilirliği ile satın alma niyeti arasındaki ilişkinin anlamlı, pozitif ve yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, hepsiburada.com e-ticaret web sitesi kullanılabilirlik faktörlerinden gezinme kolaylığı, erişim kolaylığı ve kullanım kolaylığının tüketici satın alma niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada; gezinme kolaylığı faktörünün, satın alma niyeti üzerinde en etkili olan faktör olduğu, tasarım faktörünün ise satın alma niyeti üzerinde etkili olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, tüketicilerin cinsiyetleri ile satın alma niyetleri arasında ve meslekleri ile satın alma niyetleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 2 |