Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin gastronomi deneyimleri ve bu deneyimlerden hareketle Türk mutfağı hakkında bazı sonuçlar elde etmek ve gastronomi turizminin gelişimi için fikirler oluşturmayı amaçlayan bu araştırmada Türkiye’nin herhangi bir yurt içi destinasyonunu ziyaret edip İstanbul Uluslararası Atatürk Havalimanından ülkesine dönen 293 yabancı turiste anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, medyan, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistik yöntemler ve t-testi, ANOVA tekniklerine başvurulmuş, veriler sosyal bilimler için geliştirilmiş bir istatistik paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda yabancı turistlerin, Türkiye’yi tercih etme nedenleri arasında Türk mutfağına özgü yemekleri tatmanın üçüncü sırada olduğu, Türk yiyeceklerini ve mutfağını beğenilerinin cinsiyete, eğitim düzeyine, medeni duruma, çocuk sahibi olma durumuna ve mesleğe göre farklılık göstermediği ancak yaşa, uyruğa ve ikamet edilen ülkeye göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Anketi cevaplayan yabancı turistlerin çok önemli bir kısmı (% 93,2’i) ikamet ettikleri ülkeye döndüklerinde Türk gastronomisine ilişkin bilgi vereceğini belirtmiştir.
This study aims to evaluate foreign tourists’ gastronomy experiences about Turkish cuisine and to take action from these experiences to generate ideas for the development of gastronomy tourism in Turkey. In that respect, the study was conducted with 293 foreign tourists who had visited a destination in Turkey and leaving Turkey from IstanbulInternationalAirport. The gathered data was analyzed using a Statistical Package Program for Social Sciences and for descriptive statistics mean, median, mode and standard deviation is applied. Independent samples T-Test and one-way ANOVA analysis were used to determine for other explanations. The results have shown that tasting Turkish cuisine became the third reason among the other reasons to visit Turkey, also that the satisfaction with Turkish cuisine and Turkish food did not differ according to gender, education level, and marital statue or being a parent. Most of the respondents of the survey (93.2%) stated that they would give information on the Turkish gastronomy to their friends and families when they return to their country.
Gastronomy Gastronomy Tourism Turkish Cuisine Foreign Tourists
Diğer ID | JA78TN42CB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu Web Sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.