Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Olla, P. (2015). Opening Pandora’s 3D printed box. Technology and Society Magazine, 34(3), 74-80.
  • Brown, A. (2015). 3D Printing in instructional settings: Identifying a curricular hierarchy of activities. TechTrends, 59(5), 16-24.
  • Lipson, H. ve Kurman, M. (2013). Fabricated: The new world of 3D printing. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, Inc.
  • Savery, J. R. (2015). Overview of problem-based learning: Definitions and distinctions. içinde Andrew Walker, Heather Leary, C. Hmelo-Silver ve P. A. Ertmer (Eds.), Essential Readings in Problem-Based Learning: Exploring and Extending the Legacy of Howard S. Barrows (ss. 5-15). West Lafayette, IN: Purdue University Press.
  • Verner, I. ve Merksamer, A. (2015). Digital design and 3D printing in technology teacher education. Procedia CIRP, 36, 182-186. doi:10.1016/j.procir.2015.08.041
  • Kostakis, V. ve Papachristou, M. (2014). Commons-based peer production and digital fabrication: The case of a RepRap-based, Lego-built 3D printing-milling machine. Telematics and Informatics, 31(3), 434–443. doi:10.1016/j.tele.2013.09.006
  • Segerman, H. (2012). 3D printing for mathematical visualisation. The Mathematical Intelligencer, 34(4), 56–62. doi:10.1007/s00283-012-9319-7.
  • Zecher, J., 1998, “Integration of a Rapid Prototyping System in a MET Curriculum,” Proceedings of 1998 ASEE Annual Conference & Exposition, Session 3549.
  • Sinha, A., 2009, “New Frontiers in Manufacturing Education: Rapid Prototyping, 3D Scanning and Reverse Engineering,” Proceedings of 2009 ASEE Southeast Section Conference.
  • Schelly, C., Anzalone, G., Wijnen, B. And Pearce, J. (2015), “Open-source 3-D printing technologies for education: bringing additive manufacturing to the classroom”, Journal Of Visual Languages & Computing, Vol. 28, pp. 226-237.
  • Chen, M., Zhang, Y. and Zhang, Y. (2014), “Effects of a 3D printing course on mental rotation ability among 10-year-old primary students”, International Journal Of Psychophysiology, Vol. 94 No. 2, p. 240.
  • Kwon, H. (2017). Effects of 3d printing and design software on students’ overall performanca. Journal of STEM Education, 18(4), 37-42.
  • Barroso, L.R., Bicer, A., Capraro, M.M., Capraro, R.M., Foran, A.L., Grant, M.R., & Rice, D. (2017). Run! Spot. Run!: vocabulary development and the evolution of STEM disciplinary language for secondary teachers. ZDM, 49(2), 187-201.
  • Jo, W., Hee I.J., Harianto, R.A., So, J.H., Lee, H., Lee, H.J., & Moon, M. (2016). Introduction of 3D Printing Technology in the Classroom for Visually Impaired Students. Journal of Visual Impairment & Blindness, 110(2), 115-121.
  • Saorin, J.L., Carbonell-Carrera, C., Cantero, J.D.L.T., Meier, C., & Aleman, D.D. (2017). Three-dimensional ınterpretation of sculptural heritage with digital and tangible 3D printed replicas. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(4), 161-169.4

3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2020

Öz

Bilindiği üzere geleneksel talaşlı işleme yöntemleri çoğunlukla makinaların ve aparatların kullanıldığı, proseslerin karmaşık ve zor olduğu ve ekonomik olarak önemli sayılabilecek meblağların söz konusu olduğu uygulamalardır. Bu sebeplerden dolayı öğrencilerin geleneksel üretim yöntemlerini kullanarak protipler üretmeleri oldukça zor olmaktadır. Prototip üretimi olmadan öğrencilerin Ar-Ge çalışmaları 3 boyutlu tasarım aşaması ile kısıtlı kalmaktadır. Öğrencilere 3 boyutlu tasarımlarını hayata geçirebilmeleri için diğer metodların kıstlı kaldığı durumlarda düşük maliyetli, çok daha az fiziksel ortam gerektiren tek makina gerektiren, kullanım kolaylığı olan ve karmaşık geometriye sahip ürünleri veya parçaları tek bir seferde üretme kabiliyetine sahip 3 Boyutlu yazıcılar devreye girmektedir. Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin 3 boyutlu ürün tasarımlarını protiplere çavirmede kullanabileceği 3 boyutlu yazıcıların ve yazılımları kullanmayı öğretmektir. Böylece Ankara’da kurulu Ostim Teknik Üniversitesi MYO Mekatronik Programında ders kapsamında proje ödevlerinde tasarımlarını prototipe dönüştürmek ve ürünlerde iyileştirme yapılacak kısımları belirlemek mümkün olmuştur. 3 Boyutlu yazıcı teknolojileri öğrencilere üretime hazır ürünler üretmede, tasarımları sırasında yaptıkları hataları belirlemede, karşılaştıkları problemleri çözmede ve tasarım fikirlerini hayata geçirmede faydalı olmuştur. Proje ödevlerinin teslimi sonrasında 3 boyutlu yazıcılarda üretim yapan öğrencilerin, yazıcı kullanmayan öğrencilere göre problemleri çözmede, daha doğru üretilebilir tasarımlar oluşturmada daha iyi oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Olla, P. (2015). Opening Pandora’s 3D printed box. Technology and Society Magazine, 34(3), 74-80.
  • Brown, A. (2015). 3D Printing in instructional settings: Identifying a curricular hierarchy of activities. TechTrends, 59(5), 16-24.
  • Lipson, H. ve Kurman, M. (2013). Fabricated: The new world of 3D printing. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, Inc.
  • Savery, J. R. (2015). Overview of problem-based learning: Definitions and distinctions. içinde Andrew Walker, Heather Leary, C. Hmelo-Silver ve P. A. Ertmer (Eds.), Essential Readings in Problem-Based Learning: Exploring and Extending the Legacy of Howard S. Barrows (ss. 5-15). West Lafayette, IN: Purdue University Press.
  • Verner, I. ve Merksamer, A. (2015). Digital design and 3D printing in technology teacher education. Procedia CIRP, 36, 182-186. doi:10.1016/j.procir.2015.08.041
  • Kostakis, V. ve Papachristou, M. (2014). Commons-based peer production and digital fabrication: The case of a RepRap-based, Lego-built 3D printing-milling machine. Telematics and Informatics, 31(3), 434–443. doi:10.1016/j.tele.2013.09.006
  • Segerman, H. (2012). 3D printing for mathematical visualisation. The Mathematical Intelligencer, 34(4), 56–62. doi:10.1007/s00283-012-9319-7.
  • Zecher, J., 1998, “Integration of a Rapid Prototyping System in a MET Curriculum,” Proceedings of 1998 ASEE Annual Conference & Exposition, Session 3549.
  • Sinha, A., 2009, “New Frontiers in Manufacturing Education: Rapid Prototyping, 3D Scanning and Reverse Engineering,” Proceedings of 2009 ASEE Southeast Section Conference.
  • Schelly, C., Anzalone, G., Wijnen, B. And Pearce, J. (2015), “Open-source 3-D printing technologies for education: bringing additive manufacturing to the classroom”, Journal Of Visual Languages & Computing, Vol. 28, pp. 226-237.
  • Chen, M., Zhang, Y. and Zhang, Y. (2014), “Effects of a 3D printing course on mental rotation ability among 10-year-old primary students”, International Journal Of Psychophysiology, Vol. 94 No. 2, p. 240.
  • Kwon, H. (2017). Effects of 3d printing and design software on students’ overall performanca. Journal of STEM Education, 18(4), 37-42.
  • Barroso, L.R., Bicer, A., Capraro, M.M., Capraro, R.M., Foran, A.L., Grant, M.R., & Rice, D. (2017). Run! Spot. Run!: vocabulary development and the evolution of STEM disciplinary language for secondary teachers. ZDM, 49(2), 187-201.
  • Jo, W., Hee I.J., Harianto, R.A., So, J.H., Lee, H., Lee, H.J., & Moon, M. (2016). Introduction of 3D Printing Technology in the Classroom for Visually Impaired Students. Journal of Visual Impairment & Blindness, 110(2), 115-121.
  • Saorin, J.L., Carbonell-Carrera, C., Cantero, J.D.L.T., Meier, C., & Aleman, D.D. (2017). Three-dimensional ınterpretation of sculptural heritage with digital and tangible 3D printed replicas. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(4), 161-169.4
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Makine Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Güneş 0000-0003-3976-0771

Mustafa Yurdakul 0000-0001-6326-3164

Utku Kalaycı 0000-0002-6132-1153

Utkucan Uyanık 0000-0001-6448-4356

Samet Şentürk 0000-0002-6102-2786

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güneş, S., Yurdakul, M., Kalaycı, U., Uyanık, U., vd. (2020). 3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(1), 1-11.
AMA Güneş S, Yurdakul M, Kalaycı U, Uyanık U, Şentürk S. 3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA. IJ3DPTDI. Nisan 2020;4(1):1-11.
Chicago Güneş, Serkan, Mustafa Yurdakul, Utku Kalaycı, Utkucan Uyanık, ve Samet Şentürk. “3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4, sy. 1 (Nisan 2020): 1-11.
EndNote Güneş S, Yurdakul M, Kalaycı U, Uyanık U, Şentürk S (01 Nisan 2020) 3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4 1 1–11.
IEEE S. Güneş, M. Yurdakul, U. Kalaycı, U. Uyanık, ve S. Şentürk, “3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA”, IJ3DPTDI, c. 4, sy. 1, ss. 1–11, 2020.
ISNAD Güneş, Serkan vd. “3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4/1 (Nisan 2020), 1-11.
JAMA Güneş S, Yurdakul M, Kalaycı U, Uyanık U, Şentürk S. 3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA. IJ3DPTDI. 2020;4:1–11.
MLA Güneş, Serkan vd. “3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 1-11.
Vancouver Güneş S, Yurdakul M, Kalaycı U, Uyanık U, Şentürk S. 3 BOYUTLU YAZICI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AR-GE YETENEKLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖRNEK BİR UYGULAMA. IJ3DPTDI. 2020;4(1):1-11.

 download

Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.