Wheels are safety component of vehicle because they are exposed to variable stresses under static and dynamic forces. Fatique tests are determined by wheel test standards applying to designed wheel models. Radial fatigue test is one of the fatigue tests in which crack failures are investigated after definite cycles under dynamic loads. Test procedures take long time and are applied to finished products. The modifications in wheel design depending on the test results, requires conduction of production process repeatedly. This repetitive process increases the cost and time of final production. Numerical modelling gives quick solutions during design stage. Thus, the number of cyclic tests is decreased because of numerical modelling. Therefore, numerical modelling indirectly decreases the cost. In this study, it is aimed to calculate the stress on the rim under the loading conditions by the analysis of stress and displacement in commercial vehicle steel wheels through the development of the finite element models using the Ansys Workbench finite element system.
Jantlar, statik ve dinamik kuvvetler altında değişken yüklere maruz kaldıkları için aracın emniyet bileşenidir. Tekerlek test standartlarına göre belirlenen yorulma testleri, tasarlanan tekerlek modellerine uygulanır. Radyal yorulma testi, dinamik yükler altında belirli devirlerden sonra çatlak arızalarının araştırıldığı yorulma testlerinden biridir. Test prosedürleri uzun süre alır ve bitmiş ürün için geçerlidir. Test sonuçlarına bağlı olarak tekerlek tasarımında yapılan değişiklikler, üretim sürecinin tekrar yapılmasını gerektirir. Bu tekrarlı süreç maliyeti arttırır. Testin sayısal modellenmesi, belirli bir tasarım üzerinde hızlı çözümler üretir. Böylece, sayısal modelleme nedeniyle döngüsel testlerin sayısı azaltılır. Bu nedenle, sayısal modelleme dolaylı olarak maliyeti düşürür. Bu çalışmada, ticari araç çelik jantlarındaki stres ve yer değiştirmenin analizi ile bilinen yükleme koşulları altında jant üzerindeki gerilimin belirlenmesi Ansys Workbench programında sonlu elemanlar modelleri oluşturularak geliştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.