The widespread adoption of electric vehicles has accelerated research in this field. Light electric vehicles, due to their specific speed-torque characteristics during driving cycles and their requirement for high torque at low speeds, necessitate the selection, design, and analysis of suitable electric motors. This study focuses on the design and analysis of an outer rotor, surface-mounted, permanent magnet synchronous motor (PMSM) for light electric vehicles. Before initiating the motor design process, vehicle geometry, physical parameters, and the driving cycle were analyzed. Motor design requirements were then determined based on the vehicle model, track conditions, and the specified driving cycle, and an optimization process was carried out accordingly. The outer rotor PMSM, developed for use in light electric vehicle competitions where energy efficiency and performance are critical, was optimized to meet these demands. This design and analysis process aims to ensure high energy efficiency and performance of the motor.
Light Electric Vehicles Driving Cycle Vehicle Model Outer Rotor PMSM Motor Design.
This study does not contain any ethical violations, and all data has been provided by the authors.
This study has not received any financial support from any institution.
Günümüzde elektrikli araçların yaygınlaşması, bu alanda yapılan araştırmaları hızlandırmıştır. Hafif elektrikli araçlar, sürüş döngüleri sırasında belirli bir hız-tork karakteristiğine sahip olmaları ve düşük hızlarda yüksek tork gereksinimleri nedeniyle, bu tür araçlara uygun elektrik motorlarının belirlenmesi, tasarımı ve analizi kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışma, hafif elektrikli araçlar için dış rotorlu, yüzey montajlı, sabit mıknatıslı senkron motor (SMSM) tasarımı ve analizini kapsamaktadır. Araştırma kapsamında, motor tasarımı ve analizine geçilmeden önce, araçların geometrik ve fiziksel parametreleri ile ayrıntılı bir sürüş döngüsü analizi gerçekleştirilmiştir. Araç modeline, pist koşullarına ve belirlenen sürüş döngüsüne göre motor tasarım gereksinimleri belirlenmiş ve bu doğrultuda optimizasyon yapılmıştır. Enerji verimliliği ve araç performansının ön planda olduğu hafif elektrikli araç yarışlarında kullanılmak üzere tasarlanan dış rotorlu SMSM, bu gereksinimlere göre optimize edilmiştir. Bu tasarım ve analiz süreci, motorun yüksek enerji verimliliği ve performansını sağlamayı hedeflemektedir.
Hafif Elektrikli Araçlar Sürüş Döngüsü Araç Modeli Hafif Elektrikli Araç Yarışları Dış Rotorlu PMSM Motor Tasarımı.
Bu çalışma herhangi bir etik ihlal içermemektedir ve tüm veriler yazarlar tarafından sağlanmıştır.
Bu çalışma herhangi bir kurum tarafından finansal destek almamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mekatronik Sistemlerin Simülasyonu, Modellenmesi ve Programlanması |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.