Bu
çalışmada, Alman kadın sanatçı Käthe Kollwitz’e ait “Yoksulluk”[1]
adlı yapıt, “Marksist Estetik” temelinde “Teknik Eleştiri” yöntemiyle
incelenmiştir. Bu bağlamda, yapıt incelemesi öncesinde, Marksist estetiğe
dayalı olarak, Marksist Eleştiri, Toplumcu Gerçekçilik ve Yansıtma Kuramına değinilmiş,
sonrasında yapıt kendi iç dinamikleriyle irdelenmiş ve anlamlandırılmıştır.
Kollwitz’in, “Yoksulluk” adlı yapıtı, sanatçının “Dokumacılar Ayaklanması” adlı
baskı serisinin altı yapıtından biridir.
[1] Yapıt adının
çevirilerinde kimi kaynaklar, “İhtiyaç” ya da “Yoksulluğun Çaresizliği” olarak
göstermektedir. Bu makalede, yapıtın adının Almanca kaynaklarda “Armut”,
İngilizce kaynaklarda “Poverty” sözcükleri temel alınarak yapıtın adının
“Yoksulluk” olarak kullanılmasının doğru olacağı düşünülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |