The present work investigates the impact on vehicle performance and exhaust emissions from vehicle when using 100% diesel with petroleum origin (fossil diesel), compared to a mixture of 2-5-100% cottonseed oil methyl ester (COME) in fossil diesel fuel (B2, B5, B100). For the accomplishment of this work an assessment was made using some primary tests on a chassis dynamometer, measuring vehicle performance and emissions. The results demonstrate that the use of biodiesel has a negative effect on vehicle's performance. The increase in average fuel consumption was approximately 1.44 fold for usage of B2, B5 and B100 at forth gear. According to results of exhaust emissions from vehicle, the decrease in average CO emission was approx. 47.2% for usage of B100.
Özet: Mevcut çalışma fosil dizel yakıtında (B2, B5, B100) pamuk tohumu yağı metil ester (COME)’in % 2-5-100 karışımına kıyasla % 100 petrol kökenli dizel (fosil dizel) kullanan, aracın, araç performansı ve egzoz emisyonlarına etkisini araştırmaktadır. Bu çalışmanın gerçekleştirilmesi için araç performansı ve emisyon ölçüm, bir şasi dinamometre üzerinde bazı temel testler kullanılarak bir değerlendirme yapılmıştır. Sonuçlar biyodizel kullanımının aracın performansı üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ortalama yakıt tüketimindeki artış ileri viteste B2, B5 ve B100 kullanımı için yaklaşık 1.44 kat olmuştur. Aracın egzoz emisyon sonuçlarına göre, ortalama CO emisyonundaki azalma B100 kullanımı için yaklaşık % 47,2 olmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 4 |