BibTex RIS Kaynak Göster

YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 67, 30.07.2016

Öz

Bu araştırma yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yapılan araştırmada araştırma yöntemi olarak meta-analiz kullanılmıştır. Araştırmanın temel sorusu ‘Yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri üzerindeki etkisi nedir?’’ şeklinde belirlenmiştir. Ayrıca bu başarı düzeyinin öğretim kademesi ve ders türüne göre değişip değişmediğini anlamak için analizler yapılmıştır. Araştırma kapsamında toplam 27 tez çalışması incelenmiş, 39 karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan meta-analiz sonucunda derslerde yaratıcı drama yöntemi kullanılmasının akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği, bu etkililik düzeyinin öğretim kademesi ve ders türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir

Anahtar Kelimeler: Yaratıcı drama, Meta-analiz, Akademik başarı, Etki büyüklüğü.

 

 


ABSTRACT

THE EFFECT OF CREATIVE DRAMA METHOD ON ACADEMIC ACHIEVEMENT: A META-ANALYSIS STUDY

 

This research aimed to examine the effect of creative drama on students’ academic achievement by using meta-analysis as a research method. The main question of the research is: “What is the impact of creative drama on students’ academic achievement levels?”. This academic achievement level is also examined with the meta-analytical method if there is a significant difference in effect in terms of the factors of education level, subject matter. In this research, 27 thesises are found and 39 comparison are made. According to the results, the using of creative drama in lessons affect the academic achievement positively and this effect level differ with respect to education level and subject matter.

Key Words: Creative drama, Meta-analysis, Academic achievement, Effect size.


Kaynakça

  • Aslan, A., Şahin A., Şahin, E., Akçay, A. (2011). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi.”Millî Eğitim, S.190, s.234-247.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1994) Genel Öğretim Metotları, Ankara: Öz Yayınları.
  • Hendrix, R., C. Eick, and D. Shannon. 2012. The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education 23 (7): 823–846.
  • Höffler, T., & Leutner, D. (2007). Instructional animation versus static pictures: A meta-analysis. Learning and Instruction, 17(6), 722-738.
  • Kadan, Ö. F. (2013). Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Lıpsey, M ve Wilson, D. (2000). Practical meta-analysis. Londra: Sage Publication.
  • Nakipoğlu, M. (1999) Öğretmen adaylarının kavram geliştirme ve kavram öğretimi stratejisine yönelik görüşleri. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63–72.
  • Pehlivan, İ. (1997) Okula Aile Katılımı, Yaşadıkça Eğitim Dergisi. Temmuz/Ağustos 1997, 53.
  • Saban, A. (2000) Öğrenme ve Öğretme Süreci (Yeni Teori ve Yaklaşımlar), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • San, İ. (1991). Yaratıcı drama - eğitsel boyutları. Ö. Adıgüzel, (Ed.), Yaratıcı drama içinde (81-90). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Üstündağ, T. (1999) “1998 Yaz Ayları Yaratıcı Dramayla Geçti”. Eğitimde Tiyatroda Yaratıcı Drama. Çağdaş Drama Derneği Bülteni. S: 2, Ocak, s: 16-18.
  • Üstündağ, T. (2009) Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü, Ankara: Pegem Akademi.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 67, 30.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Aslan, A., Şahin A., Şahin, E., Akçay, A. (2011). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi.”Millî Eğitim, S.190, s.234-247.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1994) Genel Öğretim Metotları, Ankara: Öz Yayınları.
  • Hendrix, R., C. Eick, and D. Shannon. 2012. The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education 23 (7): 823–846.
  • Höffler, T., & Leutner, D. (2007). Instructional animation versus static pictures: A meta-analysis. Learning and Instruction, 17(6), 722-738.
  • Kadan, Ö. F. (2013). Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Lıpsey, M ve Wilson, D. (2000). Practical meta-analysis. Londra: Sage Publication.
  • Nakipoğlu, M. (1999) Öğretmen adaylarının kavram geliştirme ve kavram öğretimi stratejisine yönelik görüşleri. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63–72.
  • Pehlivan, İ. (1997) Okula Aile Katılımı, Yaşadıkça Eğitim Dergisi. Temmuz/Ağustos 1997, 53.
  • Saban, A. (2000) Öğrenme ve Öğretme Süreci (Yeni Teori ve Yaklaşımlar), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • San, İ. (1991). Yaratıcı drama - eğitsel boyutları. Ö. Adıgüzel, (Ed.), Yaratıcı drama içinde (81-90). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Üstündağ, T. (1999) “1998 Yaz Ayları Yaratıcı Dramayla Geçti”. Eğitimde Tiyatroda Yaratıcı Drama. Çağdaş Drama Derneği Bülteni. S: 2, Ocak, s: 16-18.
  • Üstündağ, T. (2009) Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü, Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Hülya Akdemir

Mehmet Karakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdemir, H., & Karakuş, M. (2016). YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI. International Journal of Active Learning, 1(2), 55-67.
----------