Fen ve Teknoloji dersine
ait bazı konular ( elektrik, atom vb.), soyut işlemler dönemine geçmemiş ya da
yeni yeni geçmekte olan ortaokul öğrencileri için öğrenme güçlüğü
oluşturmaktadır. Bu güçlüklerin üstesinden gelmek için, alternatif bir yöntem olarak, bilgi ve iletişim teknolojilerinden
faydalanıp animasyonlar üretilmiştir. Fen derslerinde kullanılan animasyonların
öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına olumlu
katkı sağladığı yapılan çalışmalarda belirtilmiştir. Animasyonlar, ortaokul Fen ve Teknoloji dersine ait bazı
konular için, konu içerikli bir müzikle birleştirilerek, müzikli fen animasyonu
(MFA), şeklinde de kullanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı; ortaokul Fen ve
Teknoloji dersinde kullanılan müzikli fen animasyonlarının öğrencilerin fen
konularını öğrenmelerine nasıl bir katkı sunduğunu, öğretmen görüşleriyle
analiz etmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Türkiye’ nin
çeşitli bölgelerinde görev yapan ve derslerinde müzikli fen animasyonları kullanan 10 Fen ve
Teknoloji öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
olgu bilim (fenomenoloji) çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak
kullanılan doküman, açık uçlu sorulardan oluşturulmuş ve uzman kontrolü ile son
hali verilmiştir. Verilerin analizi kodlar oluşturma ve temalara ayırma ile
yapılmıştır. Araştırma bulguları, müzikli animasyonların öğrencilerin fen
konularını öğrenmeleri üzerinde, pozitif yönde etkiye sahip olduğunu
göstermektedir. Analizler sonucunda, alanyazın çalışmaları ile elde edilen
bulgular, benzerlikler ve farklılıklar yönünden tartışılmış ve önerilerde
bulunulmuştur
Animasyon Fen ve Teknoloji Öğretmen Görüşü Nitel Araştırma Olgu-bilim
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |