Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 44 - 56, 03.01.2018

Öz

Kaynakça

  • Askar, P. & Akkoyunlu, B. (1993), Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 87, 37-47.
  • Aydın, N. & Yılmaz, A. (2010). Yapılandırıcı yaklaşımın öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 39,57-68
  • Bağcı Kılıç, G. (2002), Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi. V.Fen ve Matematik Kongresi, Ankara.
  • Darling-Hammond, L. (2000).Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1). Retrieved from http://epaa.asu.edu/epaa/v8nl
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal BilimlerEnstitüsü
  • Ekici, G. (2003), Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersine Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekler,. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Farsakoğlu O.F. , Şahin Ç. , Karslı F. (2012). Comparing science process skills of prospective Science teachers at different grades: a cross-age study, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 13(1).
  • Geban, Ö., Aşkar, P., &Özkan, İ. (1992).Effects of computer simulatedexperiments and problem solving approaches on high school students. Journal of Educational Research,8, 5-10

Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Mantıksal Düşünme Becerilerinin Öğrenme Stillerine Göre Analizi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 44 - 56, 03.01.2018

Öz

Bu çalışmada fen bilgisi öğretmeni
adaylarının öğrenme stillerine göre mantıksal düşünme becerilerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim- Öğretim yılında
Türkiye’deki bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi matematik ve fen
bilimleri eğitimi bölümü fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim
gören 1.,2.,3. ve 4. Sınıf toplam 120 öğretmen adayı oluşturmuştur. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kolb
öğrenme stili envanteri ile Tobin ve Capie (1981) tarafından geliştirilen
mantıksal düşünme yeteneği testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde
betimsel istatistiklerden, bağımsız gruplar t-testinden ve tek yönlü varyans
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının mantıksal
düşünme yeteneklerinin orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca özümseyen
öğrenme stiline sahip olan öğretmen adayların mantıksal düşünme yeteneklerinin
diğer öğretmen adaylarına anlamlı şekilde ilerde olduğu görülmüştür.  

Kaynakça

  • Askar, P. & Akkoyunlu, B. (1993), Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 87, 37-47.
  • Aydın, N. & Yılmaz, A. (2010). Yapılandırıcı yaklaşımın öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 39,57-68
  • Bağcı Kılıç, G. (2002), Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi. V.Fen ve Matematik Kongresi, Ankara.
  • Darling-Hammond, L. (2000).Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1). Retrieved from http://epaa.asu.edu/epaa/v8nl
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal BilimlerEnstitüsü
  • Ekici, G. (2003), Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersine Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekler,. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Farsakoğlu O.F. , Şahin Ç. , Karslı F. (2012). Comparing science process skills of prospective Science teachers at different grades: a cross-age study, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 13(1).
  • Geban, Ö., Aşkar, P., &Özkan, İ. (1992).Effects of computer simulatedexperiments and problem solving approaches on high school students. Journal of Educational Research,8, 5-10
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Pınar Fettahlıoğlu

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2018
Kabul Tarihi 3 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fettahlıoğlu, P. (2018). Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Mantıksal Düşünme Becerilerinin Öğrenme Stillerine Göre Analizi. International Journal of Active Learning, 3(1), 44-56.
----------