Bu çalışmada fen bilgisi öğretmeni
adaylarının öğrenme stillerine göre mantıksal düşünme becerilerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim- Öğretim yılında
Türkiye’deki bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi matematik ve fen
bilimleri eğitimi bölümü fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim
gören 1.,2.,3. ve 4. Sınıf toplam 120 öğretmen adayı oluşturmuştur. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kolb
öğrenme stili envanteri ile Tobin ve Capie (1981) tarafından geliştirilen
mantıksal düşünme yeteneği testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde
betimsel istatistiklerden, bağımsız gruplar t-testinden ve tek yönlü varyans
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının mantıksal
düşünme yeteneklerinin orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca özümseyen
öğrenme stiline sahip olan öğretmen adayların mantıksal düşünme yeteneklerinin
diğer öğretmen adaylarına anlamlı şekilde ilerde olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |