Kalite
ve Tedarik zinciri yönetimi, modern yönetim paradigmasındaki en önemli
değişikliklerden biridir ve şirketlerin artık özerk olarak değil, tedarik
zincirleri olarak rekabet ettiklerini kabul etmektedir. Bu çalışma ile hem
araştırmacıları hem de uygulayıcıları, bireysel organizasyonların sınırlarının
ötesine geçmeye ve tedarik zinciri sürecinde tedarikçiler ve müşterilerle
etkili ve verimli bağlantılar kurmaya olanak tanıyan çalışma yöntemlerini
geliştirme yollarını belirlemelerine yol açmayı amaçlamaktadır. Çok
sayıda şirket kendi değer zincirlerini optimize etmeye çalışmış ve bu
kararların tedarikçi veya müşterileri üzerinde ne gibi etkileri olduğunu
düşünmemişlerdir. Kavramsal modelleme, bir problem oluşturmanın ve bir
bilgisayar modeli geliştirmenin aşamaları arasında yer alan bir modelleme
projesinin adımlarından biridir. Bu nedenle, makalenin ana
amaçlarından biri, Etihad Airways'i (BAE merkezli şirket) yansıtmak ve gelişmiş
müşteri hizmetlerine ve daha iyi bir şirketin performansına etki eden
faktörlerin bir kombinasyonu olarak kalite ve tedarik zinciri yönetiminden
yararlanmaktır.
Quality
and Supply chain management are one of the most significant changes in the
paradigm of modern management, recognizing that companies now compete not as
exclusively autonomous entities but rather as supply chains. This approach
leads both researchers and practitioners to identify the ways to improve work
methods that allow to go beyond the boundaries of individual organizations and
build effective and efficient links with suppliers and customers in the supply
chain process. Numerous companies tried to optimize their own value chains and
have not consider what effect these decisions have on their suppliers or
customers. Conceptual modelling is one of the steps of a modelling project that
lies between the stages of posing a problem and developing a computer model.
Therefore, one of the main purposes of the article is to reflect Etihad Airways
(UAE based company) and to take advantage of quality and supply chain
management as a combination of factors impacting on enhanced customer service
and better company’s performance.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.