Carrefour stands out as one of the
largest and most successful hypermarket chains. It provides the customers with
the great variety of the household goods, high-quality products, and food
brands.
Eventually, the
hypermarket attracts the customers with the help of special offers and product
promotions which customers are interested in. Nowadays, Carrefour in the United
Arab Emirates serves over 200,000 customers a day operating 28 hypermarkets and
43 supermarkets (Carrefour Annual Report, 2016). Considering the high dynamics
of UAE’s economy development, it is possible to emphasize the role of Carrefour’s
power. In fact, it provides all necessary aspects for the cultivation of the
effective supply chain, logistics, sourcing, supply management, customer service,
demand management, inventory and transportation management, distribution,
supply chain outsourcing and other aspects. The current paper is aimed to
analyze the advantages and fallbacks of Carrefour within the mentioned area in
order to explain the factors contributing to its success and competitiveness to
better understand the uniqueness of supply chain in the UAE.
Carrefour, en büyük ve en başarılı hipermarket zincirlerinden biri olarak öne
çıkıyor. Müşterilere çok çeşitli ev eşyaları, yüksek kaliteli ürünler ve gıda markaları sunar.
Sonunda, hipermarket, müşterilerin ilgisini çeken özel teklifler ve ürün promosyonları
sayesinde müşterileri kendine çekiyor. Günümüzde Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki
Carrefour, 28 hipermarket ve 43 süpermarket işleten günde 200.000'den fazla müşteriye
hizmet veriyor (Carrefour Faaliyet Raporu, 2016). BAE’nin ekonomi gelişiminin yüksek
dinamiklerini dikkate alarak, Carrefour’un gücünün rolünü vurgulamak mümkündür.
Aslında, etkin tedarik zinciri, lojistik, tedarik, tedarik yönetimi, müşteri hizmetleri, talep
yönetimi, envanter ve taşımacılık yönetimi, dağıtım, tedarik zinciri dış kaynak kullanımı
ve diğer hususların geliştirilmesi için gerekli tüm unsurları sağlar. Bu makalede, BAE'deki
tedarik zincirinin benzersizliğini daha iyi anlamak için başarısı ve rekabet edebilirliğine
katkıda bulunan faktörleri açıklamak için Carrefour'un bu alandaki avantajlarını ve geri
dönüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Carrefour TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.