Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“FOLKLOR VE İSLAM” PROBLEMİNE ARKAİK-MİTOLOJİ DÜŞÜNCE KONTEKSİNDE BAKIŞ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 7, 230 - 236, 31.01.2019

Öz

“Folklor ve İslam” sorunu, araştırma konusu gibi
karmaşık sorunları, özellikle de metodolojik yaklaşımları kapsar. Bu alandaki
materyalist ve idealist yaklaşımlar birbirini reddeder. Din ve folklor - her
ikisi de kamu bilinci olduğu için onlara felsefi yaklaşımda her zaman
günceldir. Mitoloji, halk bilincinin tarihinde ilk aşama olarak kabul edilir.
Mitolojik bilincin parçalanması ile ondan bir çok bilinç biçimleri gelişir. Din
ve folklor da mitolojik bilinçten güncel değişme uğrayarak bağımsız tarihsel
bilinç biçimlerine dönüşür.Mitoloji ve din birbirinden ayrılmaz fenomenlerdir
ve onlar hem diakronik-tarihi, hem de sinkronik düzlemde aynı  yaratılış gerçeğini kabul ederler. Folklor da
mitoloji ve din gibi bir halk bilinci kavramıdır. Din, yaratılış ideolojisi,
bakış açısı ve sosyal-kültürel davranış sistemi gibi folklor ile yakından
bağlantılıdır. Vahiy dinleri, ilahi-kanonik olaylardır. Vahiy metinlerinin
sözlü anlatımla tebliği  onun folklor
düzeyini oluşturur.

Kaynakça

  • 1. Mehdiyev N., Orta Çağ Azerbaycan Kültürünün Bazı Etnik Esasları, Azerbaycan filololojisi Sorunları, 2. Yayını, Bakü, 1984, s. 236-241
  • 2. Rzasoy S., Nizami “Yeddi Güzül”i Metninde Modellşen Dünya ve Semiotik Mifoloji Fonksiyonlu İsimler, Genç Edebiyatçıların Respublika Konferansı (tezisler), Bakü, “İlm”, 1992, s. 50-51
  • 3. Rzasoy S., Şüurun İnkişaf Merhaleleri: Mitoloji ve Tarihi Bilinç, Azerbaycan Şifahi Halk Edebiyatına Dair Tetkikler, XLI kitap, Bakü, “İlm ve Tahsil”, 2013, s. 168-2014. Введение в философию, В 2-х частях, Часть 1, Москва, 1989, c. 291 5. Гуревич А.Я., Категории средневековой культуры, Москва: Наука, 1984, c. 350
  • 6. Иванов Вяч. Вс., Топоров В.Н., Славянские языковые моделирующие семиотические системы (древний период), Москва, Наука, 1965,c. 246
  • 7. Леви-Строс К., Структурная антропология, Москва, Глав. Ред Вост. Лит., 1985, c.536
  • 8. Стеблин-Каменский М.И., Миф, Ленинград, Наука, 1976, c.121
  • 9. Элиаде М., Аспекты мифа, Москва, Академический проект, 2001. c. 240

A VIEW TO THE PROBLEM “FOLKLORE AND ISLAM” IN THE ARCHAIC-MYTHOLOGY THINKING CONTEXT

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 7, 230 - 236, 31.01.2019

Öz

The problem of “Folklore and Islam” covers the complex issues,

especially the methodological approaches as the research theme. The materialist and

idealist approaches in this area deny one another. As the religion and folklore - both are

of public consciousness, the philosophical approach to them is always actual. Mythology

is considered the first stage in the history of public consciousness. Many of the forms of

consciousness are developing through the division of mythological consciousness.

Religion and folklore are transformed into the forms of independent historical

consciousness by actual membership in mythological consciousness. Mythology and

religion are inseparable phenomena, and they confirm the truth of the same creation in

both diachronically-historical and synchronous stages. Folklore is a concept of public

consciousness like mythology and religion. Religion is closely linked to folklore, such as

the ideology of creation, its outlook and the social-cultural system of behavior.

Revelation is the divine-canonical phenomenon. The propagation of the revelation texts

by oral verbalism constitutes the level of folklore

Kaynakça

  • 1. Mehdiyev N., Orta Çağ Azerbaycan Kültürünün Bazı Etnik Esasları, Azerbaycan filololojisi Sorunları, 2. Yayını, Bakü, 1984, s. 236-241
  • 2. Rzasoy S., Nizami “Yeddi Güzül”i Metninde Modellşen Dünya ve Semiotik Mifoloji Fonksiyonlu İsimler, Genç Edebiyatçıların Respublika Konferansı (tezisler), Bakü, “İlm”, 1992, s. 50-51
  • 3. Rzasoy S., Şüurun İnkişaf Merhaleleri: Mitoloji ve Tarihi Bilinç, Azerbaycan Şifahi Halk Edebiyatına Dair Tetkikler, XLI kitap, Bakü, “İlm ve Tahsil”, 2013, s. 168-2014. Введение в философию, В 2-х частях, Часть 1, Москва, 1989, c. 291 5. Гуревич А.Я., Категории средневековой культуры, Москва: Наука, 1984, c. 350
  • 6. Иванов Вяч. Вс., Топоров В.Н., Славянские языковые моделирующие семиотические системы (древний период), Москва, Наука, 1965,c. 246
  • 7. Леви-Строс К., Структурная антропология, Москва, Глав. Ред Вост. Лит., 1985, c.536
  • 8. Стеблин-Каменский М.И., Миф, Ленинград, Наука, 1976, c.121
  • 9. Элиаде М., Аспекты мифа, Москва, Академический проект, 2001. c. 240
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Galib Sayılov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Sayılov, G. (2019). “FOLKLOR VE İSLAM” PROBLEMİNE ARKAİK-MİTOLOJİ DÜŞÜNCE KONTEKSİNDE BAKIŞ. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4(7), 230-236.

All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.