At the department of English language at the university of Chlef; Algeria; literature is considered as an essential teaching unit within the whole curriculum Through literature students are supposed to learn language skills, develop their cultural enrichment and, enhance their personnal involvement Along my experience with first year students, I have found that students seem to be demotivated in « loving » literature. This research is carried out to investigate the effective way of teaching literature to the first year students in order to find a persuading answers to the following question:
How can a teacher motivate EFL students in learning literature?
The question leads us to predict the following hypothesis
Students are demotivated due to the way of teaching.
Questionnaires and classroom’s observation will be the main means of collecting data among students and teachers.
This paper may also underline the effective role of the teacher in EFL classrooms in order to improving the students willingness, motivation, and stimulates their competence in admiring some of the literary pieces of differents genres writings.
Chlef Üniversitesi'ndeki İngiliz Dili Bölümü'nde; Cezayir, edebiyat bütün müfredat içerisinde temel bir öğretim birimi olarak kabul edilir. Edebiyat yoluyla öğrencilerin dil becerilerini öğrenmeleri, kültürel zenginleşmelerini geliştirmeleri ve kişisel katılımlarını arttırmaları beklenir. Birinci sınıf öğrencileri ile olan deneyimim boyunca, öğrencilerin “sevgi dolu” edebiyatta motive olduklarını gördüm. Bu araştırma, aşağıdaki soruya ikna edici cevaplar bulmak için birinci sınıf öğrencilerine edebiyat öğretmenin etkili yolunu araştırmak için yapılmıştır:
Bir öğretmen EFL öğrencilerini edebiyat öğrenme konusunda nasıl motive edebilir?
Soru, aşağıdaki hipotezi tahmin etmemize neden oluyor
Öğrenciler, öğretme şekli nedeniyle motive olmuşlardır.
Anketler ve sınıfın birkaç görüşmeye ek olarak gözlemlenmesi, öğrenciler ve öğretmenler arasında veri toplamanın ana yolu olacaktır.
Bu aynı zamanda, öğrencilerin istekli olmalarını, motivasyonlarını arttırma ve edebi türlerin bazı eserlerinin bazı parçalarına hayran olma konusundaki yetkinliklerini arttırma amacıyla EFL sınıflarındaki öğretmenin etkin rolünün altını çizebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 9 |
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.