Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-service Elementary Teachers’ Attitudes towards Chemistry Course

Yıl 2017, , 115 - 121, 01.07.2017
https://doi.org/10.21449/ijate.275803

Öz

The current research aims to investigate the attitudes
of pre-service elementary teachers towards chemistry course according to their
gender and the type of high school that they graduated from. As a scanning
model, the current study was conducted in spring semester of 2015-2016 academic
years with the students of Elementary Education Department at Faculty of
Education in Pamukkale University. 99 students who were attending the chemistry
course in their first year curriculum participated in the study. The data
collection tool was "Attitudes Towards Chemistry Course Scale" which
was developed by Hançer, Uludağ and Yılmaz (2007). Whether the attitude scores
of participants changed according to gender and the high school that they
graduated from were tested with independent samples t-test and one-way ANOVA. According
to the analyses, the students were observed to have negative attitudes towards
chemistry class and these negative attitudes did vary according to neither
gender nor the high school that graduated from.

Kaynakça

  • Altınok. H. (2005). Cinsiyet ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları, Eurasian Journal of Educational Research, 17, 81-91.
  • Anderson, L.W. (1988). Attitudes and their Measurement. In Keeves, J.P. (ed). Educaitonal Reseach, Methodology and Measurement: an International Handbook. New York: Pergamon Press.
  • Bennet, J., Rollnick, M., Green, G. and White, M. (2001). The Development and Use of an Instrument to Assess Students’ Attitude to the Study of Chemistry, International Journal of Scinece Education, 23(8), 833-845.
  • Cheung, D. (2009). Students’ Attitudes Twoard Chemistry Lessons: The Interaction Effect Between Grade Level and Gender, Reseacrh in Science Educaiton, 39, 75-91.
  • Demirci. B. (1993). Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi ve Eğitimcileri, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 115-124.
  • Hançer, A.H, Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Hançer, A.H. (2005). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi, yüksek lisans tezi, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İnce Aka, E. (2012). Asitler ve Bazlar Konusunun Öğretimde Kullanılan Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Değişkenler Üzerine Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğrenci Görüşleri, doktora tezi, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • İnce Aka, E. ve Sarıkaya, M. (2014). Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, GEFAD/GUJGEF, 34(3), 455-467.
  • İnce Aka, E. ve Sert Çıbık, A. (2015). Fen Bilgisi Öğretmen Adayların Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi, GEFAD/GUJGEF, 35(3), 557-573.
  • Karasakaloğlu, N. ve Saracaloğlu, A.S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Dersine Yönelik Tutumları, Akademik Benlik Tasarımları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 343-363.
  • Kıngır, S. ve Yazıcı, N. (2007). Lise 1 Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutumları ve Motivasyon Üzerine Araştırma, 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul.
  • Meyveci, N. (1997). Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Öğrencinin Bilgisayara Yönelik Tutumuna Etkisi, yüksek lisans tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, İlköğretim Online, 7(3), 627-638.
  • Oral, I. ve McQivney, E. (2011). Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Alanlarında Öğrenci Performansı ve Başarısının Belirleyicileri: TIMSS 2011 Analizi, Eğitim Reformu Girişimi, 1-31 (13.03.2016 tarihinde erişimiştir).
  • Özçelik, D.A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları, Ankara
  • Salta, K. and Tzougraki, C. (2004). Attitudes Toward Chemistry Among 11th Grade Students İn High Schools in Greece, Science Education, (88), 535547.
  • Sezgin Saf, A. (2011). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutum, Motivasyon ve Öz Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler ile İncelenmesi, Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Şişman, M., Acat, M.B., Aypay, A. ve Karadağ, E. (2011). TIMSS 2007 Ulusal Matematik ve Fen Raporu 8. Sınıflar, MEB, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Hermes Ofset, Ankara.
  • Yılmaz, E. (2007). Ortaöğretimde İngilizce Derslerinde Öğrenci Başarısına Motivasyonun Rolü (Bartın Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumları

Yıl 2017, , 115 - 121, 01.07.2017
https://doi.org/10.21449/ijate.275803

Öz

Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin
kimya dersine yönelik tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türleriyle
ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde bir araştırmadır.
Araştırma; 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Pamukkale
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileriyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1. sınıf ders programında yer alan kimya
dersine devam eden 99 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Hançer,
Uludağ ve Yılmaz (2007) tarafından geliştirilen “Kimya Dersine Yönelik Tutum
Ölçeği” kullanılmıştır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin tutum puanlarının
cinsiyet ve mezun oldukları okul türlerine göre farklılık gösterip göstermediği
bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir.
Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kimya dersine yönelik olumsuz tutuma
sahip oldukları, bu olumsuz tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul
türüne göre de değişmediği gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Altınok. H. (2005). Cinsiyet ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları, Eurasian Journal of Educational Research, 17, 81-91.
  • Anderson, L.W. (1988). Attitudes and their Measurement. In Keeves, J.P. (ed). Educaitonal Reseach, Methodology and Measurement: an International Handbook. New York: Pergamon Press.
  • Bennet, J., Rollnick, M., Green, G. and White, M. (2001). The Development and Use of an Instrument to Assess Students’ Attitude to the Study of Chemistry, International Journal of Scinece Education, 23(8), 833-845.
  • Cheung, D. (2009). Students’ Attitudes Twoard Chemistry Lessons: The Interaction Effect Between Grade Level and Gender, Reseacrh in Science Educaiton, 39, 75-91.
  • Demirci. B. (1993). Çağdaş Fen Bilimleri Eğitimi ve Eğitimcileri, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 115-124.
  • Hançer, A.H, Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Hançer, A.H. (2005). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi, yüksek lisans tezi, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İnce Aka, E. (2012). Asitler ve Bazlar Konusunun Öğretimde Kullanılan Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Değişkenler Üzerine Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğrenci Görüşleri, doktora tezi, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • İnce Aka, E. ve Sarıkaya, M. (2014). Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, GEFAD/GUJGEF, 34(3), 455-467.
  • İnce Aka, E. ve Sert Çıbık, A. (2015). Fen Bilgisi Öğretmen Adayların Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi, GEFAD/GUJGEF, 35(3), 557-573.
  • Karasakaloğlu, N. ve Saracaloğlu, A.S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Dersine Yönelik Tutumları, Akademik Benlik Tasarımları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 343-363.
  • Kıngır, S. ve Yazıcı, N. (2007). Lise 1 Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutumları ve Motivasyon Üzerine Araştırma, 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul.
  • Meyveci, N. (1997). Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Öğrencinin Bilgisayara Yönelik Tutumuna Etkisi, yüksek lisans tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, İlköğretim Online, 7(3), 627-638.
  • Oral, I. ve McQivney, E. (2011). Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Alanlarında Öğrenci Performansı ve Başarısının Belirleyicileri: TIMSS 2011 Analizi, Eğitim Reformu Girişimi, 1-31 (13.03.2016 tarihinde erişimiştir).
  • Özçelik, D.A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları, Ankara
  • Salta, K. and Tzougraki, C. (2004). Attitudes Toward Chemistry Among 11th Grade Students İn High Schools in Greece, Science Education, (88), 535547.
  • Sezgin Saf, A. (2011). Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine İlişkin Tutum, Motivasyon ve Öz Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler ile İncelenmesi, Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Şişman, M., Acat, M.B., Aypay, A. ve Karadağ, E. (2011). TIMSS 2007 Ulusal Matematik ve Fen Raporu 8. Sınıflar, MEB, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Hermes Ofset, Ankara.
  • Yılmaz, E. (2007). Ortaöğretimde İngilizce Derslerinde Öğrenci Başarısına Motivasyonun Rolü (Bartın Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Erökten

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Erökten, S. (2017). Pre-service Elementary Teachers’ Attitudes towards Chemistry Course. International Journal of Assessment Tools in Education, 4(2), 115-121. https://doi.org/10.21449/ijate.275803

23823             23825             23824