Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SÜRREALİST RESSAM LAURİE LİPTON’UN RESİMLERİNDEKİ SEMBOLLER

Yıl 2021, , 238 - 248, 29.12.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.1029513

Öz

Yaşamı anlamlandırmak adına ürettikleri eserlerle sanatçılar, benliklerini kendilerine özgü bir dille ortaya koymuşlardır. Sanatçılar kendilerini ve iç dünyalarını görünür kılarken bilinçdışı ve gerçeküstü öğelere sıklıkla başvurmuşlardır. Eserlerinde kullandığı imgeleri hayat ve ölüm döngülerini vurgulamak istercesine çarpıcı ve eğlenceli hale getirdiği gerçeküstücü imgeler ve sembollerle dikkat çeken sanatçılardan biri de Laurie Lipton’dur. Bu araştırma, çağdaş sanatçı Lipton’un ölüm temasını işlediği eserleri, eserlerinde kullandığı imgeleri, bu imgelerin sembolik anlamlarını ve tüm bu imgelerin izleyicide bıraktığı anlamsal boyutları irdeleyerek değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yapıtlarında kullandığı imgeleri birer metafora dönüştüren sanatçının çalışmalarında kullandığı kurukafa, iskelet vb. sembolik imgeleri ve bunları kullanış amacı bu çalışmanın ana sorunsalını oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Alexandrian, S. (2007). Surrealist Art. London: Thames and Hudson Word of art Lmt.
  • Altuner, H. (2020). “Sürreal Resimde Kadın İmgesi”. Ekev Akademi Dergisi, 24, Sayı: 82 s:151-172.
  • Antmen, A. (2008). “20. Yüzyıl Batı sanatında Akımlar”. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Batur Çay, M. (2020). James Ensor’un Resimlerindeki Semboller. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt: 6 No/Sayı: 1 57-69.
  • Büyükkaya, İ. T. (2014). “Gerçeküstücü Resmin Yapılanmasında Bilinçdışının Rolü”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Işık Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Resim Ana Sanat Dalı Resim Yüksek Lisans Programı. İstanbul.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi (2008). İstanbul: Yem Yayınevi.
  • Estes, C.P. (2020). “Kurtlarla Koşan Kadınlar”. Çev: Hakan Atalay. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Leroy- Klingdöhr, Cathrine. (2006). Gerçeküstücülük. (Çev: Mehmet Tahsin Yalım). İstanbul: Remzi kitapevi.
  • McGee, Mike (2013). “The Drawings of Laurie Lipton”. Last Gasp; First Edition (September 15).
  • Salt, A. (2010). “Ansiklopedi Semboller”. İstanbul: Ruh ve Maden Yayınları.
  • Şişman, A. (2011). “Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş”. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Wilkinson, K. (2011). “Semboller ve İşaretler”. Çev. Seda Toksoy. Ankara: Alfa Yayınları.
  • Elektronik Kaynaklar ΕyesNEiN, (2014). https://www.goodreads.com/review/show/1066832608?book_show_action=true&from_review_page=1 Erişim Tarihi: 20.01.2021
  • Wikipedia, (2021) https://tr.wikipedia.org/wiki/Mah%C5%9Ferin_D%C3%B6rt_Atl%C4%B1s%C4%B1 Erişim Tarihi: 22.01.2021
  • Lipton, (2021).” https://www.laurielipton.com/day-of-the-dead/ Erişim Tarihi: 20.01.2021

SYMBOLS IN THE WORKS OF SURREALIST PAINTER LAURIE LIPTON

Yıl 2021, , 238 - 248, 29.12.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.1029513

Öz

With the works they produce to make sense of life, the artists have revealed their selves in a language unique to them. While artists make themselves and their inner world visible, they frequently resort to unconscious and surreal elements. Laurie Lipton is one of the artists who draws attention with the surreal images and symbols that she makes striking and entertaining as if she wants to emphasize the life and death cycles in her works. This research aims to evaluate the works of contemporary artist Lipton, the images he uses in her works, the symbolic meanings of these images and the semantic dimensions that all these images leave to the audience. The artist, who transforms the images she uses in his works into metaphors, uses skulls, skeletons, etc. in her works. Symbolic images and the purpose of using them constitute the main problematic of this study.

Kaynakça

  • Alexandrian, S. (2007). Surrealist Art. London: Thames and Hudson Word of art Lmt.
  • Altuner, H. (2020). “Sürreal Resimde Kadın İmgesi”. Ekev Akademi Dergisi, 24, Sayı: 82 s:151-172.
  • Antmen, A. (2008). “20. Yüzyıl Batı sanatında Akımlar”. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Batur Çay, M. (2020). James Ensor’un Resimlerindeki Semboller. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt: 6 No/Sayı: 1 57-69.
  • Büyükkaya, İ. T. (2014). “Gerçeküstücü Resmin Yapılanmasında Bilinçdışının Rolü”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Işık Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Resim Ana Sanat Dalı Resim Yüksek Lisans Programı. İstanbul.
  • Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi (2008). İstanbul: Yem Yayınevi.
  • Estes, C.P. (2020). “Kurtlarla Koşan Kadınlar”. Çev: Hakan Atalay. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Leroy- Klingdöhr, Cathrine. (2006). Gerçeküstücülük. (Çev: Mehmet Tahsin Yalım). İstanbul: Remzi kitapevi.
  • McGee, Mike (2013). “The Drawings of Laurie Lipton”. Last Gasp; First Edition (September 15).
  • Salt, A. (2010). “Ansiklopedi Semboller”. İstanbul: Ruh ve Maden Yayınları.
  • Şişman, A. (2011). “Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş”. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Wilkinson, K. (2011). “Semboller ve İşaretler”. Çev. Seda Toksoy. Ankara: Alfa Yayınları.
  • Elektronik Kaynaklar ΕyesNEiN, (2014). https://www.goodreads.com/review/show/1066832608?book_show_action=true&from_review_page=1 Erişim Tarihi: 20.01.2021
  • Wikipedia, (2021) https://tr.wikipedia.org/wiki/Mah%C5%9Ferin_D%C3%B6rt_Atl%C4%B1s%C4%B1 Erişim Tarihi: 22.01.2021
  • Lipton, (2021).” https://www.laurielipton.com/day-of-the-dead/ Erişim Tarihi: 20.01.2021
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Batur Çay 0000-0002-1421-4371

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Batur Çay, M. (2021). SÜRREALİST RESSAM LAURİE LİPTON’UN RESİMLERİNDEKİ SEMBOLLER. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 7(2), 238-248. https://doi.org/10.22252/ijca.1029513

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca