Etkinlik turizminin önemli bir parçası olan fuarlar ve festivaller,
şehirlerin turizm açısından gelişmesi için önemli etkinliklerdir. Turizmin
uluslararası hareketliliği, bu tür uluslararası etkinliklerin
pazarlanabilmesini kolaylaştırmaktadır. Bu etkinlikler, özellikle yerel veya
ulusal yönetimler tarafından düzenlendiği gibi, bağımsız olarak özel işletmeler
tarafından da yürütülmektedir. Şayet bu etkinlikler, gerek kamu kurumları
gerekse etkinlik organizasyonu şirketleri tarafından doğru bir şekilde
yönetilirse başarılı olabilir. Bu başarının sağlanabilmesi için fuar ve
festivallerin yerel halk üzerindeki çevresel ve ekonomik etkilerinin olduğu
kadar sosyal etkisinin de anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmada elde edilen
verilere göre, fuarlar ve festivallerin sosyal etkisi için tüm faktörler
bakımından erkek ve kadınlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmamaktadır. 30 yaş ve altı vatandaşlar, 31 yaş ve üstündekilerine göre
fuar ve festivallerin daha yüksek toplumsal ve kültürel fayda sağladığını
düşünmektedirler. Ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim düzeyindeki vatandaşların,
kültürel fayda faktörüne algısı ilk ve ortaokul düzeyindeki vatandaşlara göre
daha yüksektir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca