Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GAUGUIN’İN BAŞYAPITI: NEREDEN GELİYORUZ? NEYİZ? NEREYE GİDİYORUZ?

Yıl 2019, , 31 - 36, 27.12.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.581310

Öz

Paris doğumlu Paul Gauguin resimsel
arayışları için çıktığı yolculukta uygar dünyaya ait tüm sorumluluklarını
geride bırakarak Güney Pasifik’in yerlileri arasında yaşamıştır. Resimlerinin
ana konusu, tercih ettiği yeni yaşam tarzının tasviridir ve bu tasvirler
sanatçının sembolik anlatımıyla birlikte doğa-insan uyumunu öne çıkarırken
sanatçının ilkel yaşayışla şekillenen duygularının da yansımasıdır.



Bu araştırmada analizi yapılan
“Nereden Geliyoruz? Neyiz? Nereye Gidiyoruz?” isimli eser sembolik anlatımıyla
insanın yeryüzündeki konumunu, doğasını ve bu ikisi arasındaki çelişkileri
anlatmaktadır. Bu anlatım esnasında uygar ve ilkel dünyaya yapılan
göndermelerin ortaya çıkarılması ve eserin isminde yer alan sorulardan yola
çıkarak Gauguin’in dünyaya bakışının gözler önüne serilmesi amaçlanmaktadır. Bu
amaç doğrultusunda literatür taraması yapılarak sanatçı ve eser hakkında
bilgiler toplanmış, bu bilgiler ışığında resimde kullanılan öğelere yüklenen
sembolik anlamlar çözümlenerek eserin bütünde verdiği mesaj ortaya
çıkarılmıştır. Bu mesaj; sanatçının dünyaya bakışının bir yansıması, ilkel
yaşayışa ait iddialı söylemiyle de bir yaşam felsefesinin ilanıdır.

Kaynakça

  • Cassou, J. 1999. Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. (Ö. İnce, & İ. Usmanbaş, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Ferguson, G. 1954. Signs & Symbols in Christian Art. New York: Oxford University Press.
  • Gamboni, D. 2014. Paul Gauguin : The Mysterious Centre of Thought. (C. Miller, Çev.) London: Reaktion Books.
  • Gauguin, P. 1922. The Letters of Paul Gauguin. (R. Pielkovo, Çev.) New York: Dodd, Mead and Company.
  • Gauguin, P. 1972. Noa Noa. (K. Kandaş, Çev.) İstanbul: Yankı Yayınları.
  • Gauguin, P. 2001. Mahrem Günlük. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Klein, J., & Takahata, N. 2002. Where Do We Come From? The Molecular Evidence for Human Descent. New York: Springer.
  • Kutsal Kitap. 2014. Kitabı Mukaddes Şirketi ile Yeni Yaşam Yayınları.
  • Thompson, J. 2014. Modern Resim Nasıl Okunur. (F. C. Çulcu, Çev.) İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Turani, A. 2010. Dünya Sanat Tarihi. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Walter, I. F. 1997. Paul Gauguin 1848-1903: Yeryüzü Cennetinin Peşinde. (A. Antmen, Çev.) İstanbul: ABC Kitabevi A.Ş.
  • Werness, H. B. 2006. Continuum Encyclopedia of Animal Symbolism in World Art. New York: Continuum International Publishing Group.
  • Yılmaz, M. 2013. Modernden Postmoderne Sanat. Ütopya Yayınevi: Ankara.

THE MASTERPIECE OF GAUGUİN: WHERE DO WE COME FROM? WHAT ARE WE? WHERE ARE WE GOING?

Yıl 2019, , 31 - 36, 27.12.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.581310

Öz

Paul Gauguin was born in Paris and
during the journey that he set on for his pictorial quests; he left behind all
his responsibilities in the civilized world and lived amongst the natives of
South Pacific. The main subject of his pictures is the description of his newly
preferred lifestyle and while these descriptions bring the harmony between
humans & nature to the forefront by a symbolic portrayal of the artist,
they also represent a reflection of the artist's emotions that were shaped by a
primitive life.



The work named
"Where Do We Come From?, What Are We?, Where Are We Going", which we
analyze in this research, portrays the status and nature of humans on the globe
and the discrepancies between them with a symbolic language. This portrayal
aims at discovering the attributes made to the civilized & primitive world
and portraying Gauguin's view of the world by relying on the questions included
in the title of his Work. Information about the artist have been gathered for
this purpose by making a literature review, the symbolic meanings attributed to
the objects, which were used in the pictures, were analyzed in the light of
this information and the message given by the Work's entirety has been
revealed. This message is a reflection of the artist's view of the World and
the declaration of his life philosophy through his assertive discourse about
primitive life.

Kaynakça

  • Cassou, J. 1999. Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. (Ö. İnce, & İ. Usmanbaş, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Ferguson, G. 1954. Signs & Symbols in Christian Art. New York: Oxford University Press.
  • Gamboni, D. 2014. Paul Gauguin : The Mysterious Centre of Thought. (C. Miller, Çev.) London: Reaktion Books.
  • Gauguin, P. 1922. The Letters of Paul Gauguin. (R. Pielkovo, Çev.) New York: Dodd, Mead and Company.
  • Gauguin, P. 1972. Noa Noa. (K. Kandaş, Çev.) İstanbul: Yankı Yayınları.
  • Gauguin, P. 2001. Mahrem Günlük. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Klein, J., & Takahata, N. 2002. Where Do We Come From? The Molecular Evidence for Human Descent. New York: Springer.
  • Kutsal Kitap. 2014. Kitabı Mukaddes Şirketi ile Yeni Yaşam Yayınları.
  • Thompson, J. 2014. Modern Resim Nasıl Okunur. (F. C. Çulcu, Çev.) İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Turani, A. 2010. Dünya Sanat Tarihi. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Walter, I. F. 1997. Paul Gauguin 1848-1903: Yeryüzü Cennetinin Peşinde. (A. Antmen, Çev.) İstanbul: ABC Kitabevi A.Ş.
  • Werness, H. B. 2006. Continuum Encyclopedia of Animal Symbolism in World Art. New York: Continuum International Publishing Group.
  • Yılmaz, M. 2013. Modernden Postmoderne Sanat. Ütopya Yayınevi: Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Altay Aldoğan 0000-0002-5347-5195

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Aldoğan, A. (2019). GAUGUIN’İN BAŞYAPITI: NEREDEN GELİYORUZ? NEYİZ? NEREYE GİDİYORUZ?. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(2), 31-36. https://doi.org/10.22252/ijca.581310

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca