Türk siyasi tarihinde önemli ve derin izler bırakan darbeler Tük sinemasında konu bakımından pek çok filmde işlenmiştir. Bu filmlerin genel olarak darbeye uğrayan insanlarda açılan yararları anlattığı görülmüş, Anons’un ise darbecilerin gözünden çekilen bir film olduğu görülerek çalışılmaya değer bulunmuştur. Bu çalışma, Çekildiği 2017 tarihinden bu yana gerek ulusal gerek uluslararası bazda ödüller almış ve film otoriteleri tarafından çokça eleştirilmiş bir film olan Anons’un dramaturgi analizinin yapılması için oluşturulmuştur. Çalışmada, sinema dramaturgisi tekniklerine uygun olarak filmin senaryo ögelerinin analizinde gerek ana olaylar gerekse çatkıyı oluşturan yan olaylar incelenmeye çalışılmıştır. Konu olarak aynı düzlemi paylaşan diğer filmler hakkında bilgiler verilmiş, Anons’un bu filmler arasındaki yeri ve benzerlerine göre farklı yönleri saptanmaya çalışılmıştır. Türk sinemasında kara mizah şeklinde kendinden sonra gelecekleri etkileyeceği düşünülen Anons filmi, yönetmeni ve aynı zamanda ortak senaristi olan Mahmut Fazıl Coşkun’un sanat hayatında da önemli izleri bıraktığı söylenebilir.
As a theme, the coups, which left important and deep traces in Turkish political history, have been covered in
many films in Turkish cinema. It was seen that these films describe the deep wounds inflicted on the people
who have been subjected to the coup, and Anons was found worthy to study on grounds of being a film shot
on the lens of the coup plotters. This study has been created for the dramaturgical analysis of Anons, a film
that has received awards both nationally and internationally and been criticized by the film authorities since its
shooting in 2017. In the study, both the main events and the side events that constituted the conflict were
examined in the analysis of the script elements of the film under the cinema dramaturgy techniques. In the
study, information about other films that share the same plane as the theme has been given, and the place,
differences, and similarities of Anons among these films have been tried to be determined. Anons, which is
thought to influence future films as black humor, can be considered to leave important marks in the art life of
Mahmut Fazıl Coşkun, who is the director and co-screenwriter of the film
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca