Bu çalışma, sosyal afişlerin COVID-19 pandemisini korku çekiciliği bağlamında anlatmadaki rolünü ele almaktadır. Çalışmada, toplam vaka sayısının en fazla olduğu ABD ve Hindistan’da yapılan 32 afişten korku ögesi taşıyan altı afiş örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verilerini, COVID-19’un küresel bir salgın ilan edilmesiyle birlikte ABD Sağlık ve İnsan Hizmetleri Bakanlığı ve Hindistan Hükümeti Sağlık ve Aile Refahı Bakanlığı tarafından resmi sosyal medya hesaplarında paylaşılan afişler oluşturmaktadır. Afişler incelenirken Roland Barthes’ın ortaya koymuş olduğu düzanlam ve yananlam boyutları içerisinde mit, metonim ve metafor kavramları doğrultusunda analizler gerçekleştirilmiştir. Sosyal afişler sınıfında yer alan sağlık iletişimi, salgın döneminin riskleri ve bu risklere ilişkin korunma yöntemlerini vatandaşlarına ulaştırarak etkililik sağlamayı amaçlamıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, incelenen afişlerin tamamında yazılı ve görsel kodlarla maske, mesafe ve temizlik konularında korku ögesinden yararlanıldığı görülmektedir. COVID-19 sürecinde alınması gereken tedbirler ihlal edildiğinde meydana gelebilecek durumlar üzerinden korku oluşturularak kitleler ikna edilmeye çalışılmıştır. Bu noktada incelenen altı afişte de COVID-19 “ölüm” ve “risk” metaforu olarak sunulmuştur.
This study looks at the role of social posters in depicting the COVID-19 pandemic in the context of the appeal of fear. In the study, six posters with an element of fear out of 32 posters made in the USA and India, where the total number of cases are the highest, was determined as the sample. The data of the study consists of posters shared on official social media accounts by the US Department of Health and Human Services and the Government of India Ministry of Health and Family Welfare with the announcement of COVID-19 as a global pandemic. While examining the posters, analyzes were carried out in line with the concepts of myth, metonym and metaphor within the dimensions of the meaning and connotation introduced by Roland Barthes. Health communication, which is in the class of social banners, aims to provide effectiveness by conveying the risks of the epidemic period and the protection methods related to these risks to its citizens. In line with the findings obtained, it is seen that in all posters examined, the element of fear was used in terms of masks, distance and cleanliness with written and visual codes. When the measures to be taken during the COVID-19 process are violated, the masses have been tried to be convinced by creating fear over the situations that may occur. At this point, COVID-19 was presented as the metaphor of "death" and "risk" in all six posters examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca